Blar i Institutt for lærerutdanning på emneord "VDP::Humanities: 000"
Viser treff 1-4 av 4
-
Makt og innflytelse i prosessen med å endre strukturen i yrkesopplæringen
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Artikkelen handler om endringsprosessen i utforming av ny struktur i yrkesopplæringen og på hvilken måte fagmiljøene og bransjene, gjennom de faglige rådene, har innflytelse på endringene i struktur som gjøres i norsk ... -
Menneskerettighetsundervisning i samfunnsfag
(Master thesis, 2018)Denne oppgave undersøker menneskerettighetsundervisningen i samfunnsfag i norsk videregående skole. Gjennom en empirisk undersøkelse søkes svar på problemstillingen: Hvordan vektlegges menneskerettigheter i samfunnsfagun ... -
The English Classroom - a Place of Struggle - An analysis of the potential of contemporary young adult fiction as a teaching tool for the encouragement of intercultural competence
(Master thesis, 2015)Temaet for denne avhandlingen undersøker potensialet samtidslitteratur for ungdom innehar som et pedagogisk verktøy for å fremme interkulturell kompetanse. Målet har vært å identifisere kulturspesifikke problemstillinger ... -
Visitor dialogue and participation as knowledge generating practices in exhibition work: What can museum experts learn from it?
(Chapter, 2019)“Dialogue” and “visitor participation” are important concepts in the discourse of museums and the public in today’s museology. This chapter follows the initial phase of an interdisciplinary exhibition project on archaeology ...