• Bruk av språk og diskusjoner for å fremme elevers forståelse i kvantefysikk gjennom digitale ressurser 

      Bungum, Berit; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      In the project ReleQuant, we develop digital teaching resources for modern physics in upper secondary schools, and investigate students’ learning processes by means of Educational Design Research. The resources are developed ...
    • Pedagogikkfagets kraft for lærerstudenter i profesjonsutdanningen 

      Tangen, Truls Nilsen; Madsen, Anders; Løhre, Audhild (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Det finnes lite forskningsbasert kunnskap om pedagogikkfagets betydning for lærerstudenters profesjonelle utvikling. Vi undersøkte pedagogikkfagets betydning for lærerstudenters profesjonelle utvikling ved å studere ...
    • Skolens etos. Nivå eller retning? Lydighet eller motstand? 

      Foros, Per Bjørn (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      Artikkelen tar for seg de historiske, kulturelle og samfunnsmessige forutsetningene for pedagogiske hegemonier, skolepolitikk og skolereformer, belyst gjennom tre faser av modernitet (etter Zygmunt Bauman). Det faste moderne ...