Blar i Institutt for lærerutdanning på forfatter "Unander, Trine E."
-
Avfall med potensial: Zero waste fashion design i et didaktisk perspektiv
Berge, Solveig Solem (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven tar for seg konseptet zero waste fashion design gjennom en åpen, utforskende og undersøkende prosess. Oppgaven har som formål å si noe om hvordan zero waste fashion design kan foregå, og hvilke sider ... -
En kartlegging og evaluering av tre kjønnsbalansetiltak ved NTNU. Startpakker, kvalifiseringsstipend og mentorprogram
Suboticki, Ivana; Lagesen, Vivian Anette; Unander, Trine E. (Research report, 2021)Denne rapporten bygger på en undersøkelse av virkningene av tre sentrale tiltak for kjønnsbalanse i forskning ved NTNU; startpakker for nylig ansatte kvinner i faste vitenskapelige stillinger, kvalifiseringsstipend for ... -
Leiren, hjulet og læringsprosessen En undersøkelse av dybdelæring gjennom egen læringsprosess
Andersen, Marit Baastad (Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie som undersøker prosessen med å lære seg en ny teknikk. I dette tilfelle er den aktuelle teknikken dreiing i leire. Læringsprosessen er utført som en dybdelæringsprosess. Dermed ... -
Motivasjonsfaktorer for strikking
Slettan, Julie (Master thesis, 2024)I denne masteroppgaven ønsket jeg å utfordre tanker om at strikking er tidkrevende, utfordrende og umotiverende i barneskolen. Motivasjonen for oppgaven er min personlige glede og tro på strikking i skolen. Gjennom et ... -
Se den passer!
Røkkum, Amalie (Master thesis, 2024)Denne masteren ser på hvordan, jeg som større kvinne, kan tilpasse en oppskrift til min kropp for å fremheve timeglassfiguren min. Oppgavens formål er å vise ulike tilpasningsmåter og samenligne de for å finne det beste ... -
Skal skjermen også inn i kunst- og håndverksrommet? En kvalitativ undersøkelse om digitale verktøy som undervisningsstøtte til kunst- og håndverksfaget
Thorsen, Lise (Master thesis, 2024)I denne masteroppgaven undersøkes tre ulike undervisningsopplegg med symaskin i tre klasser på 4.trinn, og jeg har forsøkt å svare på problemstillingen: Hvordan fungerer kunst- og håndverksundervisning støttet av audiovisuelt ...