Browsing Institutt for lærerutdanning by Author "Raanes, Eli"
Now showing items 1-6 of 6
-
Access to Interaction and Context Through Situated Descriptions: A Study of Interpreting for Deafblind Persons
Raanes, Eli (Peer reviewed; Journal article, 2020)This article focuses on how to provide environmental descriptions of the context with the intent of creating access to information and dialogical participation for deafblind persons. Multimodal interaction is needed to ... -
Alternativ og supplerende kommunikasjon og barn med Downs syndrom
Moen, Ida Kristine (Master thesis, 2022)Denne studien gir et innblikk i to spesialpedagoger sine erfaringer knyttet til bruk av alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK) hos barn med Downs syndrom. Dette ut fra temaet kommunikasjon i møte med barn med Downs ... -
Intersubjective understanding in interpreted table conversations for deafblind persons
Raanes, Eli; Berge, Sigrid Slettebakk (Peer reviewed; Journal article, 2021)The question to be raised in this study is how shared understanding can be established in interpreter-mediated group dialogues for deafblind persons. The study is based on an analysis of video recordings from a restaurant ... -
Meaning-making in tactile cross-signing context.
Raanes, Eli; Mesch, Johanna (Peer reviewed; Journal article, 2023)Cross-linguistic studies of tactile sign language are still not widely performed internationally. For this study, four deafblind informants in two different tactile sign languages, Swedish Sign Language and Norwegian Sign ... -
Use of Haptic Signals in Interaction with deaf-blind persons
Raanes, Eli (Chapter, 2020) -
"Vil gjerne være en del av klassen": en kvalitativ intervjustudie om hvordan lærere legger til rette for inkludering av elever med synsvansker
Vestbøstad, Brita (Master thesis, 2022)Denne undersøkelsen setter søkelys på inkluderingen av elever med synsvansker i dagens skole. Undersøkelsens problemstilling er: Hvordan kan lærere legge til rette for faglig og sosial inkludering for elever med synsvansker ...