Blar i Institutt for lærerutdanning på emneord "Social and Behavioural Science, Law"
Viser treff 21-28 av 28
-
Nettdebattens demokratiske funksjon - ideal og virkelighet
(Master thesis, 2011)I denne masteroppgaven presenteres en empirisk fundert undersøkelse gjennomført på to nettavisers debattsider. Utvalget er to riksaviser, VG Debatt og Aftenposten Debattsentral. Debattene som er valgt faller inn under ... -
Norge i verden: En analyse av elevtekster, sett i lys av Norges offisielle forståelse og to lærebøkers framstillinger av Norges rolle i verden
(Master thesis, 2011)I denne masteroppgaven presenteres elevers bilder av Norges rolle i verden. Oppgavens problemstilling er: Hvilke bilder av Norges rolle i verden har elever i den videregående skolen? Oppgaven har også en presiserende ... -
Samfunnsfagdidaktikk i lærerutdanningen: Seks lærerutdanneres syn på samfunnsfagdidaktikkens rolle i den nye grunnskolelærerutdanningen
(Master thesis, 2011)Denne masteroppgaven er en kvalitativ undersøkelse av hvordan seks lærerutdannere ser på samfunnsfagdidaktikken som begrep og fagfelt i den nye grunnskolelærerutdanningen. Lærerutdanningen ble reformert høsten 2010, noe ... -
Samfunnsfaglæreres kompetanse og kompetanseutvikling: En studie av samfunnsfaglærere i ungdomsskolen i Trondheim
(Master thesis, 2011)Masteroppgaven presenterer en empirisk studie av samfunnsfaglæreres kompetanse og behov for kompetanseutvikling. Studien er gjennomført ved 14 av kommunens 18 ungdomsskoler, og er basert på data fra i alt 80 samfunnsfagslærere ... -
Taus kunnskap i lærerfellesskapet: Kunsten å forbedre skolen som lærende organisasjon
(Master thesis, 2011)Denne oppgaven er en casestudie av Nord skoles deltakelse i satsningen Kunnskapsløftet – fra ord tilhandling i perioden vår 2006 til desember 2008. Satsningen skulle styrke skolesektorens evne til å utvikle skolen i tråd ... -
Textbook tasks and reading literacy: A closer look at the teacher's resources in secondary school
(Master thesis, 2012)The intention of this thesis has been to analyse textbook tasks as tools for teachers when they are working on developing students’ reading literacy as a foundation skill. The aim of my research is to discuss to what extent ... -
Written Feedback in English: Teachers' Practices and Cognition
(Master thesis, 2012)This study deals with written feedback on pupils’ written texts and teachers’ assessment practices and cognition. Providing effective, written feedback is a complex process that requires knowledge of the competency goal ... -
Å synge med hjertet: En studie av et kunstnerisk utviklingsarbeid med gehørbasert sangundervisning i kulturskole
(Master thesis, 2012)Denne studien er en masteroppgave i estetiske fags didaktikk, spisset mot musikk. Tittelen "Å synge med hjertet" kan tolkes i etnomusikalsk, filosofisk sammenheng. Det mest sentrale begrepet er sangtradering, som er en ...