• Fra utdanning til yrkesutøvelse - seks nyutdannede lærere forteller 

      Leonardsen, Julie Klovholt (Master thesis, 2016)
      I denne kvalitative, fenomenologiske studien forteller seks nyutdannede lektorer om hvordan de opplever overgangen fra utdanning til yrkesutøvelse. Skolen de er ansatt ved har i skoleåret 2014-2015, gjort omfattende endringer ...
    • Hvordan implementeres de tverrfaglige temaene i LK20, i restaurant- og matfag? 

      Riber, Berit Brorstad; Hole, Åshild (Master thesis, 2024)
      De tverrfaglige temaene, folkehelse og livsmestring, bærekraftig utvikling og demokrati og medborgerskap ble introdusert allerede med overordnet del i 2017, men innført med skolereformen Kunnskapsløftet 2020 (LK20), og ...
    • Hvordan implementeres de tverrfaglige temaene i LK20, i restaurant- og matfag? 

      Hole, Åshild; Riber, Berit Brorstad (Master thesis, 2024)
      De tverrfaglige temaene, folkehelse og livsmestring, bærekraftig utvikling og demokrati og medborgerskap ble introdusert allerede med overordnet del i 2017, men innført med skolereformen Kunnskapsløftet 2020 (LK20), og ...
    • Kjønnsbalanse i bygg- og anleggsbransjen 

      Knudseth, Kristian Kvernen (Master thesis, 2023)
      I denne masteroppgaven undersøker jeg hvordan jenter og kvinner blir ivaretatt i de mannsdominerte bygg- og anleggsfagene, hva yrkesfaglærerne gjør eller kan gjøre for å forberede jentene på en karriere i dette yrket, og ...
    • Yrkesfaglæreres arbeid med vurdering i videregående skole 

      Leonardsen, Julie Klovholt (Doktoravhandlinger ved NTNU;2023:116, Doctoral thesis, 2023)
      English summary Vocational education and training teachers' assessment work Vocational education and training (VET) teachers are responsible for assessing students’ learning, just like other teachers in upper secondary ...