Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på emneord "Master i Spesialpedagogikk"
Viser treff 1-4 av 4
-
Endring i selvverd - En kvantitativ studie om endring i selvverd hos elever i videregående skole
(Master thesis, 2018)Dette er en longitudinell studie som har til hensikt å undersøke hvilke faktorer som forklarer selvverd hos elever ved 1. og 2. trinn på videregående skole. I tillegg undersøkes det hvilke faktorer som viser størst effekt ... -
Hemmende og fremmede faktorer i arbeid med bekymringsmeldinger - En kvalitativ studie av hvilke faktorer som kan hemme og fremme barnehageansatte med å sende bekymringsmelding til barneverntjenesten
(Master thesis, 2017)I denne masteroppgaven har jeg valgt å sette fokus på hvilke faktorer som kan være hemmende og fremmende for barnehageansattes arbeid med barn som bekymrer. Med tanke på hvor mye tid barn tilbringer i barnehagen, har ... -
Inkludering og barn med særskilte behov - En diskursanalyse av Rammeplan for barnehagen (2017)
(Master thesis, 2018)Et viktig utdanningspolitisk mål i Norge er at alle barn skal få delta i inkluderende fellesskap i barnehagen. Denne oppgaven handler om inkludering knyttet til barn med særskilte behov – et komplekst og omdiskutert tema. ... -
To ungdommers møte med barne- og ungdomspsykiatrien - En kvalitativ studie basert på to jenters opplevelse av behandling ved BUP
(Master thesis, 2018)I dette mastergradsprosjektet tar jeg for meg to ungdomsskolejenters opplevelse av kontakten de har hatt med BUP. Dette gjøres gjennom problemstillingen: «Hvordan opplever to ungdomsskolejenter tilbudet i barne- og ...