Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tidsskrift "Nordisk Barnehageforskning"
Viser treff 1-7 av 7
-
Barnefellesskap som demokratisk danningsarena : kva kan gje høve til medverknad i leik i barnehagen?
(Journal article; Peer reviewed, 2011)Abstract: Children’s formal right to participate in the formation of their everyday life in Norwegian kindergar-tens, has led to several discussions of democracy connected to young children in kindergartens. This article ... -
Foregribelsens dialektik: ”skolens” nærvær i børnehavens pædagogiske værdiunivers
(Journal article; Peer reviewed, 2015)The article presents a study of some 700 day-care staff member’s attitudes towards children’s transition from kindergarten to a coming life as pupils in the school system. The transition is studied as rites of passage and ... -
Magt & meninger: Pædagogiske værdiprofiler blandt personalet i danske børnehaver
(Journal article; Peer reviewed, 2015)The article presents a research work on possible correlations between childhood background and educational values in a group of 700 employees in 80 Danish kindergartens. If the staff's pedagogical work is indebted to the ... -
Markedsliberalisme og modstand
(Journal article; Peer reviewed, 2013)Forbindelserne mellem centralstatslige institutioner, den pædagogiske forskning, professionsuddannelserne og virksomheden i skoler og børnehaver har undergået forandringer de senere år. Pædagogisk intervention er i stadig ... -
Markedsliberalisme og modstand: På strejftog i Trondheim og i børnehavepædagogikken
(Journal article; Peer reviewed, 2012)Abstract: Expeditions into Trondheim and the educational pursuits of kindergartens. Imposing a range of highly detailed regulatory instruments targeting educational services has revealed diversity between supporters of ... -
Orden og arbejdsdelinger i daginstitutionen
(Journal article; Peer reviewed, 2011)Abstract: The article presents a research project that deals with aspects of division of labour among assistants and the professionalized group of social care workers in Danish kindergartens. Theories of P. Bourdieu, M. ... -
Språkkartlegging av flerspråklige barn i barnehagen - fra kontrovers til kompromiss?
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Språkkartlegging i barnehagen er et konfliktfylt felt som preges av enten/eller tenkning. På den ene siden ser kartleggingstilhengerne ut til å ha en positivistisk tro på at kartlegging kan bidra til løsninger på alt fra ...