Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tidsskrift "Læring om læring"
Viser treff 1-4 av 4
-
Fasilitering for studentaktiv læring
(Journal article, 2019)I tilknytning til det studentaktive og tverrfaglige prosjektemnet Eksperter i team (EiT), får omkring 180 læringsassistenter opplæring i fasilitering hvert år. Gjennom læringsassistentenes fasilitering blir studentene ... -
Flipped classroom in engineering education: the views of the main stakeholders
(Journal article, 2020)Flipped classroom is a blended learning approach that is increasingly gaining popularity in university education in the recent years. This paper discusses the use of the flipped classroom approach in the context of a ... -
Refleksjon som studentaktiv læringsform
(Journal article; Peer reviewed, 2017)I Eksperter i team (EiT) står studentaktive læringsformer sentralt, og refleksjon er ansett som en vesentlig komponent for læring i emnet. Over en tiårsperiode har EiT arbeidet med å gjøre refleksjon til en konkret og ... -
Å lære studentene om kritisk refleksivitet gjennom lærerens pedagogiske sensitivitet i undervisningen
(Journal article, 2020)Denne teksten handler om læring av kritisk refleksivitet hos voksne studenter i høyere utdanning. Gjennom en utprøving av ulike innganger til studentenes verden, søker læreren å utvikle større sensitivitet til å kunne ...