Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på forfatter "Federici, Roger Andre"
-
Analyse av data fra Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser i skolen. En helhetlig beskrivelse av læringsmiljøet
Federici, Roger Andre; Wendelborg, Christian (Research report, 2013)Rapporten er en analyse av data fra tre av Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser i skolen. Dette er Elevundersøkelsen, Lærerundersøkelsen og Foreldreundersøkelsen. Oppdragsgiver er Utdanningsdirektoratet. Et overordnet ... -
Can Athlete-Centered Coaching Stimulate Need Satisfaction and Prevent Athlete Burnout?
Moen, Frode; Federici, Roger Andre (Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Har klassemiljøet betydning for elevens indre motivasjon?
Elvertrø, Nina Viken (Master thesis, 2012) -
Hvordan påvirker innsatsfaktorer og prosesser effektivitet i team med kunnskapsarbeidere?
Sose, Amela (Master thesis, 2014)Hensikten med denne studien har vært å se nærmere på effektivitet i team som består av kunnskapsarbeidere. Det ble undersøkt hvordan innsatsfaktorer og prosesser påvirker effektivitet i team med kunnskapsarbeidere definert ... -
Job characteristics and mentoring relationships in preschools: A theory-based investigation of the variability of job characteristics and mentoring relationships through the use of exploratory and confirmatory research methods
Waaland, Torbjørn (Doctoral theses at NTNU;2016:84, Doctoral thesis, 2016)Research on mentoring relationships has mainly focused on the benefits for individuals who provide mentoring (Allen & Eby, 2011), those receiving mentoring (Eby, Butts, Hoffman & Sauer, 2015), and for organizations (Robinson ... -
Lærer-elev-relasjonen: En kvantitativ studie av elevenes opplevelse av læringsmiljø og lærerens sosiale støtte, og hvilken betydning dette har for motivasjon og læringsatferd i skolen
Aune, Karen Marie (Master thesis, 2014)I denne studien er det fokus på elevenes opplevelse av relasjonen til læreren i matematikk påbarne- og ungdomskolen. Målet med studien er å undersøke om elevenes opplevelse avlæreren endrer seg med økende trinn, og hva som ... -
Perceived Leadership Self-efficacy and Coach Competence: Assessing a Coaching-Based Leadership Self-Efficacy Scale
Moen, Frode; Federici, Roger Andre (Journal article; Peer reviewed, 2012)The first purpose of this study was to develop and test the factor structure of a multidimensional Coaching Leadership Self-Efficacy Scale (CLSES). A second purpose was to validate the CLSES through an inspection of its ... -
Principal Self-Efficacy: The Benefits of Efficacy Beliefs for Adaptive Functioning
Federici, Roger Andre (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2012:53, Doctoral thesis, 2012)One purpose of the present thesis was to develop and test the factor structure of a multidimensional and hierarchical Norwegian Principal Self-efficacy Scale. The scale was designed to capture principals’ self-efficacy in ... -
Relasjonen mellom lærer og elev: En kvantitativ studie av grunnskoleelevers opplevelse av læreren som sosialt støttende, og hvilken betydning dette har for mestringsforventning, indre motivasjon og hjelpesøkende atferd i skolen
Abell, Carina Hæreid (Master thesis, 2014)Fokuset i denne masteroppgaven er på elevenes opplevelse av forholdet til læreren i matematikkfaget på 5. til 10. trinn i grunnskolen. Formålet med masteroppgaven er å undersøke relasjoner mellom elevenes opplevelse av ... -
Skolelederes hverdag: Relasjonen mellom arbeidsdelegering, utbrenthet og jobbtrivsel
Høgheim, Sigve (Master thesis, 2011)Formålet med denne oppgaven var å undersøke relasjonen mellom skolelederes bruk av arbeidsdelegering, utbrenthet og jobbtrivsel. Oppgaven tok utgangspunkt i data samlet inn under prosjektet ”Skolelederes hverdag” på ... -
Sosial kompetanse, skoleprestasjoner og livskvalitet hos elever i grunnskolen: En kvantitativ studie
Mørkved, Anne Louise (Master thesis, 2013)Temaet livskvalitet og sosial kompetanse er høyaktuelt med tanke på skolens innsatsområder. Det gjennomføres mange reformer i den norske grunnskolen fordi det skolepolitisk veksles mellom vektlegging av sosial kompetansebygging ... -
Spesialpedagogens profesjonsidentitet: En kvantitativ studie av profesjonsidentiteten til spesialpedagoger
Øyri, Ida (Master thesis, 2013)I denne kvantitative studien er hovedmålet å undersøke om spesialpedagogen har en sterk eller svak profesjonsidentitet. For å studere dette, blir det tatt utgangspunkt i Deci og Ryans (2002) «Self-Determination Theory». ... -
The Coach-athlete relationship and Self-determination: Assessing an Athlete Centered Scale in sport
Moen, Frode; Federici, Roger Andre (Journal article; Peer reviewed, 2014)One purpose of the present study was to develop and test the factor structure of a multidimensional and hierarchical instrument for measuring athlete-centered coaching called the Athlete-Centered Coaching Scale (ACS). ... -
Vurdering for læring: Indre motivasjon, motivert atferd og skolens målstruktur
Eileraas, Karin Hammervold (Master thesis, 2014) Vurdering for læring skal realisere Kunnskapsløftets målsetting om økt læring for alle elever, og det finnes en rekke studier som peker på at vurdering for læring har en læringsfremmende effekt. Mindre ...