Browsing Institutt for pedagogikk og livslang læring by Author "Raanes, Eli"
Now showing items 1-5 of 5
-
At man mestrer noe gir en skikkelig god følelse
Falmår, Maja Kristine (Master thesis, 2020)Temaet for denne studien er deltagelse i idretten RaceRunning. Hensikten har vært å bidra med en økt forståelse for hvordan unge mennesker med nedsatt bevegelsesevne, opplever at idretten påvirker deres selvoppfatning. Jeg ... -
"Det handler ikke bare om språklæring": En flercasestudie av hvordan lærere og skoleledere i to kommuner beskriver sine erfaringer med ulike rammefaktorers innvirkning på organisering og gjennomføring av særskilt norskopplæring
Garås, Ingrid Strand (Master thesis, 2021)Temaet i denne flercasestudien er hvordan lærere og skoleledere i to kommuner beskriver sine erfaringer av ulike rammefaktorers innvirkning på organisering og gjennomføring av særskilt norskopplæring. Mye av utgangspunktet ... -
"Det øynene ikke ser og ørene ikke hører": En kvalitativ intervjustudie om døvblindes opplevelse av å bruke haptiske signaler i samhandling med andre
Skåren, Anne-Lise (Master thesis, 2011)Denne kvalitative intervjustudien setter fokus på voksne døvblindes opplevelser med å bruke haptiske signaler. Problemstillingen er formulert som følger: Hvordan opplever døvblinde å bruke haptiske signaler i samhandling ... -
Motivasjon blant elever med dysleksi i videregående skole: betydningen av å ha en «saying»
Utvær, Hanne Therese (Master thesis, 2021)Elevmedvirkning er sentralt i Læreplanverket for Kunnskapsløftet, og begrepet har fått en sentral plass i læreplanenes overordnet del (Utdanningsdirektoratet, 2017). Flere studier, både nasjonalt og internasjonalt, setter ... -
Spesialpedagogers erfaringer knyttet til organiseringen av en inkluderende spesialundervisning
Bakken, Silje (Master thesis, 2020)I denne kvalitative studien har jeg intervjuet spesialpedagoger på tre ulike skoler. Formålet var å få innblikk i deres synspunkter og erfaringer knyttet til hvordan spesialundervisningen er organisert for å ivareta en ...