Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på emneord "Social and Behavioural Science, Law"
Viser treff 41-60 av 297
-
"Da fikk jo vi påpekt områder som lå litt mer blindt for oss": En fenomenologisk studie om hvordan gruppedeltakere opplever at tilbakemeldinger kommer til uttrykk og gir mening i gruppekontekst
(Master thesis, 2012)Through a qualitative interview study I have searched to gain insight into how four individuals experience feedback as significant when the working-group is the frame of experience. The research participants have participated ... -
Dem forsvinn lett: Å støtte barn som viser en sjenert atferdstil
(Master thesis, 2012) -
Den sociala situationen i skolan för elever som får specialundervisning på mellomtrinnet – en kvantitativ studie
(Master thesis, 2011)I den här studien har jag strävat till att med hjälp av kvantitativa analysmetoder undersöka hur elever i årskurs 5 och 6, som får specialundervisning upplever sin sociala situation i skolan och jag valt att undersöka tre ... -
"Det er godt å få veiledning": En fenomeologisk studie om hvordan noviselærere opplever sitt møte med grunnskolen og den systematiske veiledningen de blir tilbudt som nytilsatt
(Master thesis, 2011)Denne masteroppgaven handler om tre noviselæreres møte med grunnskolen og den systematiske veiledningen de blir tilbudt som nytilsatt. Mine undersøkelser ble gjort i forbindelse med et prøveprosjekt fra en kommune i Hedmark ... -
«Det er jo viktig for alle!»: En fenomenologisk studie av hvordan elever med generelle lærevansker opplever ungdomstrinnet i forhold til trivsel
(Master thesis, 2010)Elever med lærevansker trives ikke med klasseromsundervisning. Denne undersøkelsen antyder at mangel på tilpasset opplæring i klassesituasjonen er hovedårsaken til at elever med generelle lærevansker ofte mistrives. Uten ... -
"Det er kanskje bare det at du får en tankevekker": En kvalitativ intervjustudie av tre læreres opplevelse av å delta i et samhandlingsprosjekt med PPT
(Master thesis, 2012)I denne studien har jeg undersøkt tre læreres opplevelse av å delta i arbeidsgrupper som er opprettet i forbindelse med «Samhandlingsprosjektet», som igjen er initiert av prosjektet «Faglig løft for PPT». Studiens ... -
"Det går veldig bra hvis man jobber litt for det.": En undersøkelse av hvordan fire familier opplever AVT-veiledning
(Master thesis, 2012)Fokuset i denne masteroppgaven har vært å undersøke hvordan fire foreldrepar som får AVT-veiledning opplever veiledningen. Følgende problemstilling har blitt belyst: Hvilket utbytte beskriver foreldrene at de har og hvilke ... -
Det magiske øyeblikket: Gjensidig forståelse mellom rådgiver og veisøker: En fenomenologisk studie av hvordan rådgivere opplever å etablere gjensidig forståelse med veisøker
(Master thesis, 2011)Denne oppgaven har til hensikt å få innsyn i hvordan rådgivere opplever å etablere gjensidig forståelse med veisøker. Det empiriske forskningsmaterialet i oppgaven baserer seg på en fenomenologisk metode, og intervju med ... -
"Det rette element": Om teater som katalysator for personlig vekst, fra fremmedfølese til integrasjon
(Master thesis, 2011)Hensikten med denne studien var å få innsikt i teaterets evne til å være en katalysator for personlig vekst hos mennesket. Gjennom et personlig engasjement for teater som verktøy innenfor rådgivningsfaget, ble målsettingen ... -
"Det øynene ikke ser og ørene ikke hører": En kvalitativ intervjustudie om døvblindes opplevelse av å bruke haptiske signaler i samhandling med andre
(Master thesis, 2011)Denne kvalitative intervjustudien setter fokus på voksne døvblindes opplevelser med å bruke haptiske signaler. Problemstillingen er formulert som følger: Hvordan opplever døvblinde å bruke haptiske signaler i samhandling ... -
Digital mobbing og selvoppfatning: “Jeg ville aldri ha sagt det til henne ansikt til ansikt, lissom…” En kvantitativ studie av sammenhengen mellom digital mobbing og selvoppfatning blant elever i videregående skole
(Master thesis, 2012)Hensikten med oppgaven har vært å undersøke og informere om elever i videregående skolesine erfaringer angående digital mobbing. Dette innebærer kartlegging av omfang, kjønns- og alderstrinnsforskjeller, hvilke kanaler som ... -
Down syndrom og fysisk aktivitet: En kvalitativ studie om tilpasset opplæring i kroppsøving for elever med Down syndrom
(Master thesis, 2012)Bakgrunn: Diagnosen Down syndrom vekket min interesse første gang da jeg var i praksis på et helsesportsenter, under min bachelor utdanning i kroppsøving. Det var en person med denne diagnosen og jeg ble fort nysgjerrig ...