Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på forfatter "Schofield, Daniel"
-
Spesialpedagogisk digital kompetanse - En intervjustudie med fire lærere og spesialpedagoger om digitale læremidler og elever med lese- og skrivevansker
Brenne Lånke, Inger (Master thesis, 2017)Denne studien tar sikte på å få innsikt i lærere og spesialpedagogers erfaringer, opplevelser og tanker rundt hvordan digitale læremidler brukes i skolen i dag, om bruk av digitale læremidler i undervisninga på noen måte ... -
Ungdomsbedrift som tilrettelegger for et inkluderende læringsmiljø - En kvalitativ studie av ungdomsbedrift som metode for å tilrettelegge for et inkluderende læringsmiljø
Aae, Julie Kristin (Master thesis, 2017)Studien er en del av et større prosjekt, ICEE prosjektet. Innovtaion Cluster for Entrepreneurship Education, er et treårig politisk eksperimenterende prosjekt. Prosjektet er delfinansiert av Den Europeiske Kommisjon, ... -
Young People Exploring Their Media Experiences - Mediagraphy as a Reflection Tool in Upper Secondary School
Schofield, Daniel (Journal article, 2014) -
Young People’s Narratives of Media and Identity: Mediagraphy as Identity Work in Upper Secondary School
Schofield, Daniel; Kupiainen, Reijo P. (Journal article; Peer reviewed, 2015)The article explores how upper secondary students use the learning activity mediagraphy to reflect on their identity and on media as constraining and enabling factors in their social practice. In mediagraphy, the students ... -
Young voices in Europe - Youth imagining belonging and citizenship
Drejer, Brit Kari (Master thesis, 2018)This qualitative study investigated young Europeans’ negotiations of belonging, their perceptions of Europe and the relationship of these perceptions with democratic participation. The study, as part of the Why Europe ... -
Å spille sammen og bruke seg selv: elever med særlige behov og opplevelse av inkludering i Ungdomsbedrift
Schofield, Daniel; Valle, Ruth Ida; Somby, Hege Merete (Journal article; Peer reviewed, 2018)Artikkelen diskuterer potensialet til Ungdomsbedrift (UB) som læringsaktivitet for elever med særlige behov. Studien bygger på dybdeintervjuer med to elever med særlige behov, som begge har deltatt i UB i skolesammenheng. ... -
Åpenhet i et "åpent" samfunn - En intervjustudie om hvordan fem fagpersoner opplever åpenhet om selvmord
Johnsen, Reidun Kristine (Master thesis, 2019)Åpenhet i et «åpent» samfunn. I dette masterprosjektet har jeg sett på åpenhet rundt selvmord, og jeg har intervjuet fem personer med profesjonell og/eller personlig erfaring med selvmord. Gjennomføringen av intervjuene ...