Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på utgivelsesdato
Viser treff 121-140 av 2546
-
Lærere og skoler i utvikling
(Master thesis, 2010) -
Tankene er som klumper inni hodet – så blir de oppløst i løpet av samtalen: Opplevelser knyttet til hvordan coachingsamtaler påvirker motivasjon for å fullføre en videreutdanning kombinert med jobb og familie
(Master thesis, 2010)For å besvare problemstillingen, har jeg brukt en kvalitativ metode med en fenomenologisk tilnærming. Det kvalitative forskningsintervjuet er brukt for å samle inn data fra 4 intervjuer. Jeg gjorde lydopptak av intervjuene ... -
Identitetsforhandlinger hos flerkulturelle elever i videregående skole
(Master thesis, 2010) -
Motiverende ledelse: "Hvordan kan ledere motivere personalet til å arbeide mot strategiske mål i en organisasjon?"
(Master thesis, 2010)I denne kvalitative studien ønsket jeg å finne ut hvordan ledere kan motivere personalet til å jobbe mot strategiske mål i en organisasjon. Jeg valgte å undersøke både ledere og ansattes syn på dette temaet, og studien ... -
Quality of life and experiences of HIV infected children towards their adult parenting practices: Unravelling perceptions of HIV/AIDS infected children, at the hospital, and within their families in Uganda
(Master thesis, 2010)The field of HIV/AIDS seems to be over researched by academics, health organizations among others, in Uganda. Limited research has used the theories of the new sociologies of childhood and rights based approaches, to ... -
Health Seeking Behavior Among Street Children and Government’s Response to their Rights: Sophia Chanyalew Kassa
(Master thesis, 2010)This study is about the health seeking behavior of street children and the ways in which government health care system is responding to meeting their needs and rights in Addis Ababa,Ethiopia. More specifically it seeks to ... -
Å være til stede i mulighetsrommet: En kvalitativ studie av læreres opplevelse av det åpne skolerommet
(Master thesis, 2010)Mitt utgangspunkt i denne studien er et interaksjonsperspektiv mellom pedagogikken og det menneskeskapte miljøet, som bygger på en grunnleggende antakelse om at det eksisterer et samspill mellom det fysiske rommet og de ... -
Tid for samarbeid? Sluttrapport fra Evaluering av implementering av sentral samarbeidsavtale AID-KS
(Research report, 2010)Evalueringen av implementeringen av den sentrale samarbeidsavtalen gjennom de fylkesvise avtalene har fulgt utviklingen i fylkene fra slutten av 2008 til utgangen av 2009. I denne perioden har samtlige fylker fått på plass ... -
”Sammen for gode løsninger”: Erfaringer med tverrfaglig samarbeid
(Master thesis, 2010) -
The importance of trust between leaders and subordinates
(Master thesis, 2010)The subject of my master thesis is to see how leaders view and think of trust in theirrelationships with their subordinates and how this could be related to the use of task control.The themes explored in this study are ... -
Adoptivbarn og språkforståelse: En kvalitativ studie av hvordan førskolelærere kan støtte utenlandsadopterte barn i deres språkutvikling og språkforståelse i barnehagen
(Master thesis, 2010)Målet med denne oppgaven var å studere hvordan førskolelærere kan støtte utenlandsadopterte barn i deres språkutvikling og språkforståelse i barnehagen. Jeg ville primært konsentrere meg om hvilke støttefaktorer to ... -
"Du gjør jo det du vet fungerer": En mikroetnografisk studie av en lærers klasseledelse.
(Master thesis, 2010) -
Managerial Learning as Co-Reflective Practice: Management Development Programs- don't use it if you don't mean it
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2010:9, Doctoral thesis, 2010)In this thesis, I develop a framework of managerial learning conceptualized as processes of co-reflective practice. The conceptual framework of co-reflective practice is based on an empirically-grounded study of how ... -
Doing fantasy: a shared practice among children and pedagogues in a Norwegian kindergarten
(Master thesis, 2010)This is a master thesis about children’s fantasy. Fantasy is, especially from prior work of developmental psychology, often regarded as a childish quality, which children as part of their “natural development”, leave behind ... -
Schooling, Leisure and Work: Experiences and Perspectives of Some School Children in Accra, Ghana
(Master thesis, 2010)This study explored the participating children’s experiences and perspectives on their schooling, leisure and work activities. It sought to find out how the participants apportion their time between schooling, leisure and ... -
”Motivasjon er alfa og omega”: Styrerens opplevelse av arbeidet med kompetanseutvikling i barnehagen
(Master thesis, 2010)Et kompetent personale er den viktigste faktoren for god kvalitet i barnehagen. Kompetanseutvikling bidrar til utvikling av hver enkelt medarbeider og personalgruppen som helhet. Barnehagen er en lærende organisasjon – ... -
Challenges Associated with Primary Education in Rural Punjab, Pakistan
(Master thesis, 2010)Pakistan, a country with more than 60 percent rural population, has been in problems since it was born in 1947. Military governments, wars between India and Pakistan, separation of East Pakistan into Bangladesh, political ...