Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på tittel
Viser treff 9050-9069 av 14049
-
Norwegian teacher students’ conceptions of grammar
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This paper explores the conceptions of grammar of first-year teacher students (N = 235) in Norway. A conventional content analysis is used to analyse the answers from the first part of a survey exploring the teacher students’ ... -
Norwegian teachers’ understandings of conspiracy theories
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Throughout the autumn semester of 2021, 24 teachers from lower and upper secondary schools in Norway (year 8-13) participated in the continuing education course Conspiracy Theories in School and Online, developed by the ... -
Norwegian University of Science and Technology (NTNU) Campus Development and Impact of Landscape Changes on Users: A Case Study of Høgskoleparken area in the NTNU Campus Development Project
(Master thesis, 2023)Denne avhandlingen undersøker innvirkningen av Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU) sitt campusutviklingsprosjekt (CDP) på deler av Høgskoleparken-området, som ble valgt på grunn av dets mangfoldige ... -
Norwegian upper secondary students’ experiences of their teachers’ assessment of and for learning in physical education: examining how assessment is interpreted by students of different physical abilities
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Teachers’ assessment enhances students’ learning in many situations in physical education (PE). The present study aims to examine the issue of potential unequal assessment of students due to their different physical abilities ... -
Norwegian Validation of Occupational Depression Inventory
(Bachelor thesis, 2023)Studiet introduserer «Occupational Depression Inventory» (ODI) i det norske arbeidslivet. ODI er en fornyet tilnærming for å kartlegge arbeidsrelatert stress og å etablere en midlertidig diagnose av yrkesrelatert depresjon. ... -
Norwegian validation of the Occupational Depression Inventory
(Bachelor thesis, 2023)Tidligere forskning på yrkesrelatert stress har primært fokusert på å vurdere symptomer på utbrenthet. Det er imidlertid en pågående diskusjon rundt nytten av konseptet i yrkesmessig forskning og helse fordi det (1) ikke ... -
Norwegian validation of the Occupational Depression Inventory
(Bachelor thesis, 2023)Forskning på arbeidsrelatert helse er opptatt av å identifisere, behandle og forebygge stress i individer forårsaket av forhold på arbeidsplassen. Occupational Depression Inventory (ODI) er et verktøy for å kartlegge ... -
Norwegian Validation of the Occupational Depression Inventory
(Bachelor thesis, 2023)Nylig forskning på arbeidshelse har uttrykt behovet for nye tilnærminger til å vurdere arbeidsrelaterte plager. I denne sammenhengen ble Occupational Depression Inventory (ODI) opprettet for å vurdere depressive symptomer ... -
Norwegian Validation of The Occupational Depression Inventory
(Bachelor thesis, 2023)Studiet hadde som formål å validere den nyutviklede Kartleggingsverktøy for Yrkesrelatert Depresjon (KYD) i Norge og lære mer om korrelatene til yrkesdepresjon. Totalt 485 sysselsatte personer deltok i studiet. Av de 480 ... -
Norwegian Version of the Occupational Depression Inventory: Validity, Reliability and Associations with Work Stressors and Work-Life Characteristics
(Bachelor thesis, 2023)Det nylig utviklede instrumentet, Occupational Depression Inventory (ODI), måler depressive symptomer som individer spesifikt tilskriver jobb. Instrumentet kan være et nyttig verktøy i arbeidet med å forebygge og behandle ... -
Nosotros somos muy rico en eso: En studie av medisinsk mangfold og mentale problemer på nordøstkysten av Nicaragua
(Master thesis, 2013)I denne masteravhandlingen ser jeg nærmere på medisinsk mangfold og mentale problemer Puerto Cabezas på nordøstkysten av Nicaragua. Fokus er på det nettverk av terapi og forklaringer Porteños benytter seg av for å skape ... -
“Not a lifestyle disease”: the importance of boundary work for the construction of a collective illness identity among people with type 1 diabetes
(Peer reviewed; Journal article, 2022)In this study, we analyse how collective illness identities are created and sustained among people with type 1 diabetes using sociological perspectives on identity formation and symbolic boundaries. Drawing on 24 in-depth ... -
“Not as boring as I thought”: Possibilities and challenges of an exploratory approach to grammar in teacher education
(Peer reviewed; Journal article, 2023)I denne artikkelen skildrar og diskuterer vi utforminga og gjennomføringa av eit utforskande undervisingsopplegg i grammatikk for lærarstudentar. Tradisjonell grammatikkundervising er typisk assosiert med ei normativ og ... -
Not Just a Good Samaritan: An Analysis of Underlying Motivations in Norwegian Foreign Aid Allocation
(Master thesis, 2023)Norge er ikke ansett som en stormakt i internasjonal politisk sammenheng, men heller som en humanitær stat – noe som utrykkes i utenrikspolitikken gjennom et vekstorientert fokus og håndlag for konfliktløsning. Dette ... -
"Not like my father" : how 'generational gaps' and traditional ideas influence young Tokyo residents in the transition towards independence and adulthood
(Master thesis, 2015)This thesis is about the life-course progression towards adulthood in Tokyo, Japan, as my informants experience it during their transition from higher education towards and into employment. It is based on a seven months’ ... -
Notas sobre la frontera Irlandesa: de la independencia al BREXIT
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Basado en el trabajo de campo realizado entre los años 2003 y 2005 en los condados de Monaghan y Armagh (Irlanda e Irlanda del Norte respectivamente), en este artículo analizo los procesos de construcción de fronteras de ... -
Notations on Craft: Movement, Gesture and Bodily Expression
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Nothing about us without us: innovating grantmaking processes with participatory methodology
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This paper aims to advance the state of knowledge related to innovation and philanthropy, by exploring the emerging field of ‘participatory grantmaking’ (PGM) through the lens of innovation literature. While there are ... -
Notions of EFL Reading in Norwegian Curricula, 1939–2013
(Journal article; Peer reviewed, 2017)This article explores how English syllabi between 1939 and 2013 dealt with reading in English as a foreign language (EFL). Using perspectives from critical discourse analysis (CDA), I address the different notions of reading ... -
Notions of Mandate, Knowledge and Research in Norwegian Classical Music Performance Studies
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Policy changes and higher education reforms challenge performing musician programmes across Europe. The academisation of arts education means that classical performance programmes are now marked by strong expectations of ...