Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på tittel
Viser treff 7522-7541 av 15257
-
Kartlegging av kompetansemiljøenes arbeid med skolebasert kompetanseutvikling - høsten 2013
(Research report, 2014) -
Kartlegging av landskap i samband med bruks- og verneplan for Lomsdalen-Visten området.- En oppfølging av St. meld. nr 62 (1992-93) ”Ny landsplan for nasjonalparker og andre større verneområder i Norge”
(NIJOS-rapport;, Research report, 2004)Prosjektet ”Kartlegging av landskap i samband med bruks- og verneplan for Lomsdalen-Visten området. - En oppfølging av St. meld. nr 62 (1992-93) Ny landsplan for nasjonalparker og andre større verneområder i Norge” har som ... -
Kartlegging av minoritetsspråklige elevers leseferdigheter : en kvalitativ studie om hvordan lærere opplever å kartlegge minoritetsspråklige elevers leseferdigheter
(Master thesis, 2017)I denne oppgaven presenteres en empirisk forskningsundersøkelse, basert på kvalitative forskningsintervjuer med tre lærere og en spesialpedagog fra ulike barneskoler i Norge. Med et økende antall elever som ikke har norsk ... -
Kartlegging av step-pool-morfologi med differensiell GPS
(Master thesis, 2013)Selected reaches of a step-pool-river in Oppdal, Norway were surveyed using differential GPS. Step-pools is a morphology characteristic of upland rivers with high gradient and large supply of coarse sediments, where channel ... -
Kartlegging og måling av sosial kapital i organisasjoner
(Master thesis, 2010) -
Kartlegging og skjønnsutøvelse - En kvalitativ intervjustudie om spesialpedagogers og pedagogers erfaringer og tanker, rundt bruk av skjønn i forbindelse med kartlegging og testing av barn
(Master thesis, 2017)Hovedfokuset i denne oppgaven har vært skjønnsutøvelsen, og hvilken plass skjønnet har, i forbindelse med kartlegging og testing av barn. I arbeid med alle disse unike barna, vil ingen dag være lik, og de ulike situasjonene ... -
Kartlegging spørsmål fra lhbtiq-ungdom, ung.no
(SINTEF AS (ISBN starter med 978-82-14-);, Research report, 2020)Målet med dette prosjektet var å kartlegge hvordan normbrudd knyttet til seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk og kjønnskarakteristika er framstilt i spørsmål og redaksjonelt innhold på ung.no. Et utvalg på ... -
Katastrofe og kjensler
(Master thesis, 2022)Samandrag Denne masteroppgåva handlar om korleis samfunnsfaglærarar underviser om terroren 22. juli 2011 på ungdomsskulen. Det eg ønska å finne ut var kva forteljing som blir fortalt om 22. juli i klasserommet, og dermed ... -
Keep Them Engaged! Investigating the Effects of Self-centered Social Media Communication Style on User Engagement in 12 European Countries
(Peer reviewed; Journal article, 2022)On Facebook, patterns of user engagement largely shape what types of political contents citizens can see on the platform. Higher engagement leads to higher visibility. Therefore, one of the major goals of political actors’ ... -
“Keeping balance”, “Keeping distance” and “Keeping on with life”: Child positions in divorced families with prolonged conflicts
(Journal article; Peer reviewed, 2019)A dominant storyline of divorced families in prolonged conflict is children portrayed as victims without agency. How does this fit with how children position themselves in prolonged post-divorce conflicts? In this qualitative ... -
Keramiske relieff og 3dprintede teksturruller
(Master thesis, 2024)Denne mastergraden tar for seg relieff i leire gjennom et utforskende og skapende arbeid. Jeg har sett på hvordan lesbarhet og det visuelle utrykket til relieffene påvirkes av 3D-printede teksturruller med ulike dybder, ... -
Ketaminbehandling for Behandlingsresistent Depresjon: En Kvalitativ Studie av Pasienterfaringer
(Master thesis, 2022)Ketamin er et nytt medikamentelt behandlingsalternativ for pasienter med behandlingsresistent depresjon. Det er hittil få studier som har undersøkt pasienters opplevelser av tilbudet med en kvalitativ tilnærming. Med ... -
Key factors for child participation – an empowerment model for active inclusion in participatory processes
(Journal article; Peer reviewed, 2023)Child participation is advocated for in many contexts related to children, such as in education and health services, but also in everyday life settings. To facilitate children’s real opportunities for participation, it is ... -
Key factors in facilitating collaborative research with children: A self-determination approach
(Journal article; Peer reviewed, 2022)User involvement in research has gained increased attention in recent decades. However, there is a lack of studies involving children as co-researchers, and particularly uncertainty regarding how to facilitate this type ... -
Key Factors Needed for Developing a Higher Education Cross-Campus Learning Environment in a Nordic Context
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The use of digital technologies and online tools to support both students and educators has become synonymous with transforming learning within Higher Education, particularly within post graduate courses. It can be argued ... -
Keynesianismens renessanse? En analyse av hvordan politiske virkemidler påvirker økonomiske svingninger
(Chapter, 2017)I dette kapitlet analyserer vi hvilken effekt myndighetenes organiseringen av økonomien har på omfanget av kriser. Er det hold i det keynesianistiske argumentet om at mangel på styring av, og intervensjon i økonomien vil ... -
KI Sokrates som støtte i skriveundervisning
(Master thesis, 2024)Kunstig intelligens er en ny teknologi med mange bruksområder, hvor chatboter er utbredt i samfunnet og sakte, men sikkert på tur inn i skolen. Flere lærere uttrykker bekymringer for konsekvensene av chatboter i undervisning ... -
Kiasmefortellinger – fortelleruttrykk av og for de yngste i barnehagen i et kunstnerisk utforskende multimodalt perspektiv
(Doctoral theses at NTNU;2018:350, Doctoral thesis, 2018)Sammendrag Også de aller minste barna forteller historier. Historiene kommer før ordene, og de blir til i lek og samspill. I sin doktoravhandling undersøker Ingvild Olsen Olaussen de minstes kompetanse på struktur og ... -
Kids need to be seen: A Narrative Study of a Teacher's Inclusive Education
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2004:117, Doctoral thesis, 2004)