Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på tittel
Viser treff 3931-3950 av 14016
-
Evaluering av INSITU skogbrannøvelse
(Research report, 2021)SAMRISK-prosjektet INSITU ledet av Senter for integrert krisehåndtering (CIEM) ved Universitetet i Agder arrangerte en digital tabletop-øvelse 7.-8. april 2021. Hensikt med øvelsen var å gi erfaring med hvordan situasjonsbilde ... -
Evaluering av kunst- og integreringsprosjektet Cross over
(Research report, 2015)Denne evalueringsrapporten omhandler kunst- og integreringsprosjektet Cross-Over og er utarbeidet på oppdrag fra Bjørg Nyjordet og Magnar Gilberg, to profesjonelle kunstnere som har stått for gjennomføringen av prosjektet. ... -
Evaluering av norske frisklivssentraler - En prospektiv intervensjonsstudie
(Master thesis, 2014)Bakgrunn: Samhandlingsreformen (St. meld. nr. 47 (2008-2009)) og Folkehelsemeldingen (Meld. St. nr. 34 (2012-2013)) viser behov for å styrke det forebyggende og helsefremmede arbeidet ved å iverksette kunnskapsbaserte ... -
Evaluering av regionale miljøprogram i jordbruket
(Rapport;3, Research report, 2008) -
Evaluering av tobakkskampanjen "Røyken tar pusten fra deg". Evaluering av det offentlige tobakksforebyggende arbeidet i Norge 2003-2007 rapport 9 fra HEMIL
(SIRUS Skrifter;3/2006, Research report, 2006)Denne rapporten presenterer evalueringen av tobakkskampanjen ”Røyken tar pusten fra deg” som ble gjennomført rett over nyttår 2006 av Sosial- og helsedirektoratet. Hovedmålsettingen med massemediekampanjen var å bidra ... -
Evaluering av Ungdom i vekst
(Sintef rapport;A14169, Research report, 2010) -
Eventscape - A theoretical exploration of events as spatial processes
(Master thesis, 2021)Sammendrag Dette er en teoretisk masteroppgave som utforsker events som romlig prosess. Formålet er å introdusere begrepet eventscape som felles uttrykksmåte for de rom som oppstår ved events. Jeg argumenterer for at ... -
«Everybody knows how not to cut down a tree»: En iverksettingsstudie av REDD+ -pilotprosjektet i Tanzania
(Master thesis, 2014)Denne oppgaven har gjennomført en evaluering av den norske REDD+ -satsingen i Tanzania. Oppgaven vurderer hvorvidt satsingen har vært vellykket, ved å sette de offentlige målsettingene opp mot virkemidlene fra den offentlige ... -
“Everybody Wants to be Included”: Experiences with ‘Inclusive’ Strategies in Physical Education
(Peer reviewed; Journal article, 2023)This study examined how students with orthopedic impairments experienced strategies identified in the literature to support ‘inclusion’. An interpretative phenomenological analysis research approach was used, and six ... -
Everyday citizenship : investigating feelings about integration among permanent residents and naturalized citizens in Norway
(Master thesis, 2017)This thesis looks at how three different aspects of citizenship, namely legal status, rights and emotions, influence on long-term permanent residents, here defined as denizens, and naturalized citizens’ integration in ... -
Everyday Life of Children with Intellectual and Developmental Disabilities in Albania
(Master thesis, 2021)The focus of this master's thesis is children with Intellectual and Developmental Disabilities (IDDs) in Albania. It is exploratory research about the everyday lives and personal experiences of childhood and disability. ... -
Everyone loves a good story: Learning design in massive open online courses for language learning
(Peer reviewed; Journal article, 2022)These couple of years have witnessed an increase in interest in Higher Education Institutions (HEIs) have for Massive Open Online Courses (MOOCs). As the COVID-19 situation amply showed us, MOOCs promptly became a practical ... -
Eviction for forest conservation : the case of West Kilimanjaro forest, Siha, Tanzania
(Master thesis, 2015)In 2007 about 12,000 people were evicted from the forest of West Kilimanjaro, Tanzania. The government took such decision in response to various reports that quoted the decline of forest due to relentless pressure on forest ... -
Eviction for forest conservation : the case of West Kilimanjaro forest, Siha, Tanzania
(Master thesis, 2015)In 2007 about 12,000 people were evicted from the forest of West Kilimanjaro, Tanzania. The government took such decision in response to various reports that quoted the decline of forest due to relentless pressure on forest ... -
Evidence for a common multi-modal learning style in young adults? A psychometric investigation of two modality-specific learning style inventories
(Peer reviewed; Journal article, 2020)A well-known hypothesis amongst educators and the general public is that matching instructional method with an individual’s modality-specific learning style improves learning. Several critical reports in the past decade, ... -
Evidence of systematic bias in sexual over- and underperception of naturally occurring events: A direct replication of Haselton (2003) in a more gender-equal culture
(Journal article; Peer reviewed, 2014)Error Management Theory (Haselton and Buss, 2000; Haselton and Nettle, 2006) maintains that natural selection has engineered adaptations for judgment under uncertainty to minimize the overall cost of making errors, leading ... -
Evidence-Based Practice and Power Struggles Over Pedagogic Practices in “High-” and “Low-Stakes Accountability” Contexts.
(Peer reviewed; Journal article, 2023)The Norwegian Knowledge Promotion Reform has followed international trends by combining centralised control over results with increasing autonomy in the curriculum and choice of methods. Local and professional autonomy is ... -
Evig eies kun et dårlig rykte - rusreformen i et brukerperspektiv
(Bachelor thesis, 2021)De siste årene har narkotikapolitikken i flere land vært gjenstand for omfattende reformer, gjennom ulike former for avkriminalisering. Argumentasjonen for slike reformer er hovedsakelig å redusere stigmatisering av brukere ...