Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på emneord "VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282"
Viser treff 21-31 av 31
-
Nykommeres reise : pedagogiske lederes baner inn i barnehagens praksiser
(Master thesis, 2015)Denne masteroppgavens formål er å få økt innsikt i nyutdannedes møte med arbeidslivet og baserer seg på følgende problemstilling: Hvordan opplever nyutdannede pedagogiske ledere å ta del i barnehagens praksiser? Det ... -
"Sharing is caring" : en Q-metodologisk studie av hvordan menn opplever å dele følelsene sine med andre menn
(Master thesis, 2015)Det ser ut til å eksistere en allmenn antakelse om at menn ofte unngår å dele det de føler. Målet med denne studien var å undersøke hvordan menn opplever å dele følelsene sine med andre menn. Resultatene fra tidligere ... -
Stille atferd: En kvalitativ studie av tiltak for barn med stille atferd på småskoletrinnet - Hva vektlegger lærere som viktig for å fremme inkludering hos elever med stille atferd på småskoletrinnet?
(Master thesis, 2018)Temaet for denne masteroppgaven er inkludering av barn med stille atferd på småskoletrinnet. Gjennom denne studien ønsker jeg å fokusere på skolen som inkluderingsarena og nærmere bestemt lærerens rolle i arbeidet med å ... -
Tilbake til røttene : en sammenlignende studie av RBK i 1999 og 2015
(Master thesis, 2016)I denne studien har jeg sett på fellestrekk og ulikheter mellom Rosenborgs dobbeltmestre fra 1999 og 2015. Perspektivet har ligget på kultur, samhandling, relasjoner og ledelse. Studien har vært komparativ, og omfattet ... -
Tilbakemelding : en gave : en kvalitativ studie av hvordan fire tidligere rådgivningsstudenter med fullført mastergrad i rådgivningsvitenskap ved NTNU opplever spenningen mellom sin kvalifikasjonsrelevante og sin yrkesrelevante kompetanse
(Master thesis, 2016)Formålet med denne masteravhandlingen har vært å få økt innsikt i hva tidligere rådgivningsstudenter ved NTNU opplever å ha tilegnet seg av kompetanse gjennom masterstudiet, og hvordan denne oppleves i møte med deres ... -
Tilrettelegging for læring innen høyere utdanning : beslutningstakernes handlingsrom og samarbeid når akademia og arbeidsliv møtes
(Master thesis, 2015)Bakgrunn I et livslangt læringsperspektiv er tilrettelegging for læring og kompetanseutvikling med nært samspill mellom akademia og arbeidsliv viktig, da det er i skjæringspunktet mellom teori og praksis kompetanse utvikles ... -
To ungdommers møte med barne- og ungdomspsykiatrien - En kvalitativ studie basert på to jenters opplevelse av behandling ved BUP
(Master thesis, 2018)I dette mastergradsprosjektet tar jeg for meg to ungdomsskolejenters opplevelse av kontakten de har hatt med BUP. Dette gjøres gjennom problemstillingen: «Hvordan opplever to ungdomsskolejenter tilbudet i barne- og ... -
''Trygg og stolt og tilfreds over den man er - uansett om man er jente eller gutt'' - En kvalitativ studie av tre spesialpedagogers refleksjoner rundt likestilling i spesialpedagogisk arbeid i barnehagen
(Master thesis, 2018)I denne oppgaven løftes likestillingsperspektivet inn i det spesialpedagogiske arbeidet i barnehagen gjennom følgende problemstilling; Hvordan reflekterer spesialpedagoger rundt likestilling blant barn med spesielle behov? ... -
Vurdering i veiledning : en studie av veilederkopsets (portefølje 2014/15) arbeid i to utvalgte kommuner, med fokus på veisøkeres tanker omkring nytte og relevans, etter gjennomført veiledning
(Master thesis, 2015)Staten har visse forventninger til kvalitet i skolen, men selv om det kan sies noe konkret omkring skolens oppgave og funksjon i samfunnet, er det ikke like lett å gi en klar oppskrift på hvordan man skal nærme seg de ulike ... -
Å si fra i dialog : en Q-metodologisk undersøkelse av hvordan helsepersonell i sykehjem opplever det å si fra i dialog med kolleger og ledere
(Master thesis, 2015)Målet med oppgaven har vært å gi et bidrag til å forstå mer av hvordan helsepersonell i sykehjem opplever det å si fra- i dialog. Er det noe som hemmer eller fremmer det å si fra i dialog med kolleger og ledere? Opplever ... -
Åpen linje
(Master thesis, 2015)ÅPEN LINJE omhandler fenomenet empatisk lytting innenfor en leders arena. Empatisk lytting betyr først og fremst å kunne lytte med forståelse til en annen persons opplevelser. Problemformuleringen er: Hvordan opplever ...