• Aktivitetsbasert emneorganisering 

      Lundheim, Lars Magne; Bolstad, Torstein; Gajic, Bojana; Tybell, Per Thomas Martin; Hardeberg Zimmermann, Pauline (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      I artikkelen deler vi våre første erfaringer med aktivitetsbasert emne­organi­sering som ble prøvd ut på et stort innføringsemne for sivilingeniørstudenter ved NTNU. Den grunnleggende ideen er at for å fremme studentaktiv ...
    • Do Students Reflect on Sustainability? Student Development of Competencies for Sustainability in Project-Based Learning 

      Bolstad, Torstein; Lundheim, Lars Magne; Orlandic, Milica; Strømberg, Anders; Zimmermann, Pauline Hardeberg (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      Higher education plays a crucial role in supporting a society based on sustainable development through the facilitation of students’ acquisition of competencies for sustainable development. A suitable arena in which to ...
    • Kva er eigentleg målet i matematikken? 

      Schaathun, Hans Georg; Moe, Jan Gunnar (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Eenne artikkelen tek for seg iterativ evaluering, revisjon og design over to år,for eit emne i grunnleggjande matematikk. Me har lagt vekt på tett dialog med studentane, mel-lom anna gjennom improvisert quiz i førelesingane. ...
    • Overføring av læring fra matematikk til fysikk ved forkurs for ingeniørutdanning 

      Marøy, Øystein; Krystad, Egil Grøndal (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      Å ta i bruk matematiske kunnskaper er viktig i mange sammenhenger i fysikk. Samtidig viser det seg at overføring av læring fra matematikk til fysikk er utfordrende for studenter. Dette gjør at studenter ikke klarer å løse ...
    • Student's reflections as a tool for self-regulated learning in a formative assessment practice 

      Andersen, Trine Højberg; Arnesen, Ketil; Korpås, Guri Sivertsen (Journal article; Peer reviewed, 2019)
    • Sustainability in project-based learning: Project themes and self- perceived competencies 

      Bolstad, Torstein; Lundheim, Lars Magne; Orlandic, Milica; Strømberg, Anders; Zimmermann, Pauline Hardeberg (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Project-based learning can be a suitable arena in which to integrate sustainability. In this work, we study what effect choosing a project theme related to sustainability has on the students’ own assessment of integration ...
    • Tverrfagleg samarbeid i matematikk og mekanikk med aktiv studentdeltaking 

      Lunde, Arnhild; Hansson, Lars (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Kva for fordelar kan eit samarbeid på tvers av emner ha? Erfaringar frå eit mangeårig, tverrfagleg samarbeid mellom forelesarar i matematikk og mekanikk blir presentert med fokus på nært samarbeid med studentassistentar. ...
    • What competence do software companies want from university graduates? 

      Stålhane, Tor; Deraas, Bendik Balstad; Sindre, Guttorm (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      An important concern for study program design is the employability of candidates. This paper seeks to establish what competence is sought by employers of IT candidates, based on interviews with representatives from 120 ...