Blar i Institutt for musikk på forfatter "Fiskvik, Anne Margrethe"
-
«Aqquratesse i alt af Dands og Triin og Opførsel». Dans som sosial dannelse i Norge 1750-1820.
Svarstad, Elizabeth (Doktoravhandlinger ved NTNU;2017:371, Doctoral thesis, 2017) -
Dans og danning - en arena i folkehøgskolen?
Jønsson, Ingeborg Beate Dahlstrøm (Master thesis, 2014)This paper looks at the possibility for a connection between dance, culture/education and the Folk College in Norway. I have observed students who attended Sunnfjord Folk College for one year, and had dance as a major ... -
Dans, talentidentifisering og talentutvikling - En kvalitativ undersøkelse omkring kulturskolens rolle i utvikling av dansetalenter
Nordhagen, Camilla Christiane (Master thesis, 2016)Det er de siste årene vært et økende fokus på talent og talentutviklingsarbeid i kulturskolens regi, det har vært på kulturskolens agenda å være et skoleslag ikke bare for bredden, men også for talenteleven. I kulturskolens ... -
Diskurser om norsk dansekunst anno 2016
Dahl, Natalie Kristin (Master thesis, 2017)In this thesis I have taken a closer look at a debate that occurred in Norwegian newspapers online, in December 2016, in the aftermath of the publication of the dance history book Bevegelser – Norsk dansekunst i 20 år – ... -
Finding Layers in the Gaga Movement Language A Study of Lived Experience of the Gaga Movement Language in the Dancing Community Gaga/people at the Suzanne Dellal Centre, Tel Aviv
Hogstad, Ine Terese (Master thesis, 2015)I denne oppgaven har jeg forsket på levd erfaring med bevegelsesspråket Gaga i dansesamfunnet Gaga/people ved Suzanne Dellal Centre i Tel Aviv. Bevegelsesspråket Gaga ble utviklet av Ohad Naharin på slutten av 1990-tallet. ... -
Fra et historisk og kulturpolitisk perspektiv - hvilken status og hvilke levevilkår har dans i det frie feltet i Norge i dag?
Stene, May (Master thesis, 2016) -
Kunsten å vurdere dans - Kritisk diskursanalyse av læreplanene i dans på videregående skole og undersøkelse av én danselinjes vurderingspraksis
Husby, Victoria (Master thesis, 2017)I denne mastergradsoppgaven undersøker forfatteren vurderingsarbeid i dans i videregående skole. Problemstillingen forfatteren jobber ut ifra er hvordan vurderingsarbeid i dans i videregående opplæring kan forstås i spennet ... -
Motivasjon og danseundervisning
Ålskog, Cecilie Sleppen (Master thesis, 2021)Bakgrunnen for å skrive denne oppgaven er min pedagogisk interesse for undervisning i dans. Jeg har undervist dans siden 2008 og vært lærer for danseelever i videregående skole siden 2019. Observasjoner og forskning har ... -
Reimagining, Reclaiming and Continuity: Traditional Masquerade in Trinidadian Society
Campbell, Kim-Lee Joyhanna (Master thesis, 2017)Carnival in Trinidad is one of the most studied by anthropologists, researchers and scholars of dance, theatre and drama. Not only is it an “exotic” phenomena, which is full of great festivities, but it is layered in ... -
Relasjoner mellom lærer og elev ved danselinja - En kvalitativ intervjustudie om betydningen av lærer-elev-relasjoner sett fra dansepedagogens perspektiv
Hellem, Tonje Solemdal (Master thesis, 2017)Masteroppgaven ”Relasjoner mellom lærer og elev ved danselinja” har til hensikt å vise hvordan tre dansepedagoger ved videregående skole opplever betydningen av lærer-elev-relasjoner ved danselinja. Oppgaven undersøker ... -
Scenic Dance: categorisation, hierarchisation and building capital
Fause, Hanna Tjelmeland (Master thesis, 2018)Masteroppgaven drøfter hvordan scenisk dans blir sjangerkategorisert, og hvordan dansere blir påvirket av denne kategoriseringen. Hovedfokuset er på tre dansesjangre som alle faller innenfor kategorien scenisk dans og er ...