Blar i Institutt for konstruksjonsteknikk på tittel
Viser treff 1432-1451 av 2470
-
LAVKARBONBETONG: Bidrag til klimagassregnskapet på Fornebu S -prosjektet
(Master thesis, 2013)Bærekraftige betongkonstruksjoner kjennetegnes av miljøvennlige materialer, høy energieffektivitet, lavt forbruk av ressurser og god avfallshåndtering. Betong har et høyt karbonavtrykk som kan reduseres ved økt bruk av ... -
Lean Construction og Virtual Design & Construction: Effektivisering av prosjekteringsfasen
(Master thesis, 2010)Byggebransjen har de siste 40 årene hatt en nedgang i produktiviteten. Til sammenligning har all annen form for produksjon hatt en markant økning. Det er mange teorier om hva dette kan skyldes,men felles for alle er en ... -
Levetid til kontaktledningsmaster
(Master thesis, 2015)I forbindelse med denne oppgaven har det blitt gjennomført litteraturstudie og en del praktiske målinger av sinktykkelsen på kontaktledningsmaster. Målingene har blitt gjennomført på eksisterende anlegg, som alle har ulik ... -
Life Extension of Welded Steel Structures
(Master thesis, 2009) -
Light scalars in the Weinberg 3HDM potential with spontaneous CP violation
(Journal article; Peer reviewed, 2022)The Z2×Z2-symmetric 3HDM potential, sometimes called Weinberg's 3HDM potential, can accommodate both explicit and spontaneous CP violation as well as natural flavour conservation and is hence relevant for studies of CP ... -
Lightweight and Thermally Insulating Aerogel Glass Materials
(Journal article; Peer reviewed, 2014)Glass represents an important and widely used building material, and crucial aspects to be addressed include thermal conductivity, visible light transmittance, and weight for windows with improved energy efficiency. In ... -
Ligthouses in ice infested waters
(Master thesis, 2009) -
Limit states for sustainable reinforced concrete structures
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Probability-based limit state design is a hallmark of modern civil engineering practice. Code requirements to meet both ultimate limit states (ULS) and serviceability limit states (SLS) have vastly improved the safety and ... -
Limitations of the hydrotalcite formation in Portland composite cement pastes containing dolomite and metakaolin
(Journal article; Peer reviewed, 2018)This study focuses on the reaction of dolomite powder in combination with metakaolin in Portland composite cement pastes. We studied paste samples cured at 20 °C, 38 °C, and 60 °C for up to 1 year. In these systems, the ... -
Limtre av furu utsatt for utmatting i langsgående skjær, og statisk langsgående skjær i kombinasjon med ortogonal strekk
(Master thesis, 2022)Sammendrag Utmatting av trekonstruksjoner er et relevant tema i byggenæringen, der det bygges store bruer og høye bygninger i tre. Det kreves derfor gode modeller til å dimensjonere trekonstruksjoner for utmattingslaster. ... -
Limtre av furu utsatt for utmatting i skjær, og statisk skjær i kombinasjon med ortogonal strekk
(Master thesis, 2022)Utmatting av trekonstruksjoner er et relevant tema i byggenæringen, der det bygges store bruer og høye bygninger i tre. Det kreves derfor gode modeller til å dimensjonere trekonstruksjoner for utmattingslaster. De eksisterende ... -
Lineær og ikke-lineær analyse av fritt-frembygg-bru utsatt for jordskjelveksitasjon
(Master thesis, 2014)Rapporten har undersøkt seismiske effekter på fritt-frembygg-bruer, både i ferdig tilstand og under byggefasen, der bruoverbygningen støpes ut som utkragere. Disse balanseres rundt hovedsøylene som vil kunne undergå større ... -
Lineære og ikke-lineære elementanalyser av undergrunnstunell i armert betong, med en multi-level assessment tilnærmingsmåte
(Master thesis, 2015)Kapasitet av to konstruksjonsdeler i armert betong er funnet ved hjelp av en multi-level assessment-framgangsmåte i fire nivå, der lineær (LFEM) og ikke-lineær (NLFEM) elementmetode er brukt. Konstruksjonsdelene er en fritt ... -
Linking Skyscrapers - A Conceptual Study on Skybridges' Effects on the Structural Behaviour of Tall Buildings Subject to Quasi-Static Wind Loads
(Master thesis, 2017)Increasing urbanisation has led to many cities now featuring 100m+ skyscrapers located right next to each other. Thus, the development of tall buildings will have a large impact on our future cities. In this thesis, the ... -
Liquid layer generator for excellent icephobicity at extremely low temperature
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Progress in icephobicity has been made in recent years. However, the majority of the icephobic surfaces reported are relying on mechanisms of static nature, and maintaining low ice adhesion of these surfaces at extreme ... -
Literature review of modelling approaches for ASR in concrete: a new perspective
(Journal article; Peer reviewed, 2017)The assessment of concrete structures affected by alkali–silica reaction (ASR) is a complex problem due to the multiscale nature of this long-term phenomenon. The reaction starts within the concrete constituents and developed ... -
Load effects in reinforced concrete beam bridges affected by alkali–silica reaction—Constitutive modelling including expansion, cracking, creep and crushing
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Material modelling, from the micro to the macro level, of concrete affected by alkali–silica reaction (ASR) has been devoted a lot of research. However, the application of the material models in structural analyses of ... -
Load effects of alkali-silica reaction in reinforced concrete beam bridges - Material testing, Constitutive modelling and Numerical simulation
(Doctoral theses at NTNU;2023:20, Doctoral thesis, 2023)Alkali-silica reaction (ASR) is a deterioration process in concrete that was discovered in the mid-1930s, and which still affects concrete structures all over the world. ASR is considered a multi-scale phenomenon; it is a ... -
Load model for enhanced fatigue life estimation of Norwegian railway bridges: calibration, application, and uncertainties
(Doctoral theses at NTNU;2024:149, Doctoral thesis, 2024)The railway transportation is a crucial component of transportation infrastructure, known for its high capacity, environmental friendliness, and reliability. Despite requiring substantial initial investments, railway ... -
Load model of historic traffic for fatigue life estimation of Norwegian railway bridges
(Doctoral theses at NTNU;2019:73, Doctoral thesis, 2019)Material fatigue is the primary damage mechanism in steel railway bridges and ultimately causes material fracture and eventually component and system failure. It is essential that the infrastructure owner can predict and ...