dc.contributor.author | Struksnes, Solveig | |
dc.contributor.author | Schiager, Målfrid | |
dc.date.accessioned | 2014-11-27T10:46:08Z | |
dc.date.available | 2014-11-27T10:46:08Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-93269-85-4 | |
dc.identifier.issn | 1890-5196 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/226590 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten beskriver et samarbeidsprosjekt som kan betraktes som et en videreføring av prosjektet «Simulering for pasientsikkerhet og læring- sykepleierstudentenes praksisforberedende undervisning» (Schiager og Struksnes 2014). I dette prosjektet framkom at studenter og deres respektive veiledere i sykehjem opplevde samarbeid om praksisforberedende simulering og prosedyretrening i høgskolens lokaler som positiv og nyttig.
Parallellt med det nevnte prosjektet pågikk et pedagogisk utviklingsprosjekt i tilknytning til VPS1002 for kull 12HBSPLH. Prosjektet handlet om å «erstatte» noen dager med veiledet klinisk praksis med et praksisforberedende program inne i høgskolen. Systematisk evaluering av prosjektet gjenstår, men umiddelbare reaksjoner fra studenter tyder på at dette ble opplevd som positivt.
Dagskurs for daglige veiledere i høgskolens nedslagsfelt har etablert seg som et populært tilbud, hvor de fleste kommunene prioriterer å la sykepleiere delta.
Det aktuelle prosjektet handlet om å prøve ut en kombinasjon av disse tre praksisforberedende aktivitetene. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Høgskolen i Gjøviks notatserie;04/2014 | |
dc.title | Sykepleierstudentenes praksisforberedende undervisning: et samarbeidsprosjekt mellom Gjøvik kommune Nordre land Kommune Østre Toten kommune | nb_NO |
dc.type | Working paper | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 21 | nb_NO |