Show simple item record

dc.contributor.authorStruksnes, Solveig
dc.contributor.authorSchiager, Målfrid
dc.date.accessioned2014-11-27T10:46:08Z
dc.date.available2014-11-27T10:46:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-82-93269-85-4
dc.identifier.issn1890-5196
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/226590
dc.description.abstractDenne rapporten beskriver et samarbeidsprosjekt som kan betraktes som et en videreføring av prosjektet «Simulering for pasientsikkerhet og læring- sykepleierstudentenes praksisforberedende undervisning» (Schiager og Struksnes 2014). I dette prosjektet framkom at studenter og deres respektive veiledere i sykehjem opplevde samarbeid om praksisforberedende simulering og prosedyretrening i høgskolens lokaler som positiv og nyttig. Parallellt med det nevnte prosjektet pågikk et pedagogisk utviklingsprosjekt i tilknytning til VPS1002 for kull 12HBSPLH. Prosjektet handlet om å «erstatte» noen dager med veiledet klinisk praksis med et praksisforberedende program inne i høgskolen. Systematisk evaluering av prosjektet gjenstår, men umiddelbare reaksjoner fra studenter tyder på at dette ble opplevd som positivt. Dagskurs for daglige veiledere i høgskolens nedslagsfelt har etablert seg som et populært tilbud, hvor de fleste kommunene prioriterer å la sykepleiere delta. Det aktuelle prosjektet handlet om å prøve ut en kombinasjon av disse tre praksisforberedende aktivitetene.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.relation.ispartofseriesHøgskolen i Gjøviks notatserie;04/2014
dc.titleSykepleierstudentenes praksisforberedende undervisning: et samarbeidsprosjekt mellom Gjøvik kommune Nordre land Kommune Østre Toten kommunenb_NO
dc.typeWorking papernb_NO
dc.subject.nsiVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282nb_NO
dc.source.pagenumber21nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record