• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Content-based lecture video indexing

Halvorsen, Martin Røst
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Halvorsen - Content-based lecture video indexing.pdf (8.185Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/144078
Date
2007
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for design [1232]
Abstract
NORSK:

Teknologier innen e-læring er rettet mot å bedre studentenes læringsopplevelse. Dette

kan for eksempel være ved hjelp av forelesningsvideoer som kan sees fra hvor som helst,

og når som helst. Forelesningsvideor inneholder det meste av det faglige innholdet, men

å benytte en forelesningsvideo til læring på best mulig måte er en utfordring. Dette kommer

av at profesjonell redigering er ikke et valg for mange utdanningsinstitusjoner på

grunn av kostbarheten, og derfor er veldig mange forelesningsvideor uredigerte. Det er

vanskelig å beholde en students oppmerksomhet gjennom en uredigert video, og det er

heller ikke enkelt å navigere seg igjennom. Derfor er det bruk for automatiske systemer

for å indeksere forelesningsvideoer.

I denne oppgaven foreslås det et automatisk system for innholdsbasert indeksering

av tavle forelesningsvideoer. Først bruker vi enkel video prosesserings algoritme for å

segmentere en scene til bevegelige objekter i forgrunnen og en langsomt endrende bakgrunn

bestående av tavlen og teksten som er skrevet på den. Deretter definerer vi nøkkel

rammer; som for eksempel når læreren skriver eller tar bort tekst. I tillegg, siden det er

sannsynlig at noe av innholdet på tavlen til tider vil være skjult av feks læreren, vil rammer

benyttes til å bygge opp en oppsummering av innholdet. Nøkkel rammer kan brukes

til å effektivt navigere i en forelesningsvideo.
 
ENGELSK:

E-learning technologies are aimed at augmenting the students’ learning experiences -

for in-stance by producing lecture videos that can be viewed anywhere, at any time.

Lecture videos contain most of the instructional content, but their effective use remains

challenging. One reason is that professional editing is not an option for most educational

institutions due to costs. Therefore, most lecture videos are unedited. Unedited videos

are rarely captivating enough to keep the students’ attention for long. Neither does it

facilitate easy navigation. Hence, there is a need for automatic systems for lecture video

indexing and summarization.

In this thesis we propose an automatic system for content-based indexing of blackboard

lecture videos. We first use low-level video processing algorithms to segment a

scene into foreground moving objects and a slowly changing background consisting of

the blackboard and the text written on it. Next, the blackboard contents are enhanced

and extracted. The extracted contents are analysed in order to define key frames; such

as when the teacher writes some text or erases it. Additionally, since it is likely that some

of the blackboard content may be hidden at any point in time due to occlusion by the

instructor, images to summarize the board contents are created. Extracted key frames

and images may be used to efficiently navigate through lecture videos.
 

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit