Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMyrmo, Halvar
dc.date.accessioned2008-03-26T12:41:54Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/143835
dc.description.abstractNORSK: De nye spillkonsollene og håndholdte maskinene som finnes på markedet i dag er designet med tanke på Internett og flerspiller muligheter. De er også designet for å vare i mange år og for å være koblet til Internett 24 timer i døgnet. Denne kombinasjonen av regnekraft og tilkoblingsmuligheter kan gjøre spillkonsoller ett lukrativt mål for virus, trojanere, botnet, spam og annen ondsinnet programvare. Eiere av datamaskiner begynner sakte men sikkert å lære at de trenger å beskytte datamaskinen sin med brannmur, antivirus og lignende. Men de fleste av oss anser nok ikke en spillkonsoll for å være en datamaskin, og vil derfor ikke tenke på å beskytte den på samme måte som en vanlig datamaskin. Målet med denne oppgaven er å finne ut om det introduseres nye sårbarheter i hjemmet når en spillkonsoll kobles til Internett. Vi tar også en nærmere kikk på barns bruk av data og videospill, og hva foreldre vet om dette. Vi prøve å sammenfatte denne informasjonen til ett helhetlig bilde over hvor trygt det er å bruke en spillkonsoll og spill data og videospill på Internett.no
dc.description.abstractENGELSK: The new game consoles and handheld machines available on the market today are designed with Internet and multiplayer connectivity in mind. They are also designed to be used for several years to come, and to be connected to the Internet 24 hours a day. This combination of computational power and connectivity could make the game consoles lucrative targets for viruses, Trojans, botnets, spam and other malware. Users of home computers are slowly learning that they need to protect their computers through the use of firewalls, antivirus and the like. But most of us probably do not consider a game console to be a computer, and therefore does not consider protecting it the same way we protect a normal computer. The goal of this thesis is to find out if new vulnerabilities are introduced into the home when connecting a gaming console to the Internet. We also take a look at children’s use of computer and video games, and what the parents know about it. We try to combine this information into an overview of how secure it is to use a game console and play computer and video games online.en
dc.format.extent1220752 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoengen
dc.subjectdatasikkerheten
dc.subjectdataspillen
dc.subjectdatavernen
dc.titleGame Consoles - Are they secure?en
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Mathematics and natural science: 400::Information and communication science: 420::Security and vulnerability: 424en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel