dc.contributor.author | Fagereng, Erik | |
dc.contributor.author | Hillesvik, Torunn | |
dc.contributor.author | Hjørnevik, Tone Lise | |
dc.contributor.author | Jevne, Ingvild Tollehaug | |
dc.contributor.author | Nebylien, Gunn | |
dc.date.accessioned | 2008-08-22T08:41:43Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/143243 | |
dc.description.abstract | Målet for prosjektet var å lage prototyper for webbasert brukeropplæring for TANDBERG sine
videokonferanesystemer. Prosjektet var delt inn i to faser. Fase en besto i å utvikle forslag til en
webbasert brukeropplæring og underbygge de valg som ble tatt. Fase to besto av å utvikle prototyper.
Det ble utført litteraturstudier innen pedagogikk, kultur og e-læring. Idémyldring og utvikling
av forslag ble gjort. Sammen med oppdragsgiver ble det bestemt at tre prototyper skulle
utvikles med bakgrunn i fem av forslagene.
Prosjektet kom frem til at ved utvikling av en global brukeropplæring på web må det tas hensyn
til pedagogikk, kultur og brukergrensesnitt. Både oppgave- og problembasert undervisning
bør inngå i en ferdig brukeropplæring. Ut ifra dette ble det laget prototyper for å illustrere ulike
måter å lage en opplæring på. «Spill» og «Simulering med chat» er eksempler på oppgavebasert
undervisning, mens «Steg for Steg med animasjonsfi lm» er en problembasert undervisningsform. | en |
dc.format.extent | 666628 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nor | en |
dc.subject | videokonferanse | en |
dc.subject | e-læring | en |
dc.subject | brukergrensesnitt | en |
dc.subject | World Wide Web | en |
dc.title | Webbasert brukeropplæring for videokonferanseutstyr | en |
dc.type | Bachelor thesis | en |
dc.subject.nsi | VDP::Mathematics and natural science: 400::Information and communication science: 420::System development and system design: 426 | en |