Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorThommesen, Esben
dc.contributor.authorPettersen, Christoffer
dc.contributor.authorNorsted, Magnus
dc.date.accessioned2013-06-28T06:27:48Z
dc.date.available2013-06-28T06:27:48Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/143216
dc.description.abstractNORSK: Amandusfestivalen som arrangeres av Høgskolen i Lillehammer (HiL) er en nasjonal filmfestival for ungdom under 20 år. Den blir avholdt årlig på Lillehammer i uken før påske og strekker seg over en periode på tre dager. I samarbeid med HiL har vi utviklet et crowdsourced-filmkonsept for å engasjere publikum på Amandusfestivalen. Crowdsourcing er å benytte en større gruppe mennesker som er knyttet sammen i et nettverk for å løse en felles oppgave. Deltakerne donerer sin fritid, kunnskap og erfaring og kan derfor betegnes som en form for dugnad via Internett. HiL skal presentere nye idéer til NRK for hvordan de kan involvere deltakere under festivalperioden. Dette prosjektet er en del av HiLs pitch til NRK. Vi har derfor utviklet et filmkonsept hvor produksjonsprosessen er snudd på hodet og filmen lages fra grasrota og opp. Ved å verve deltakere på Amandusfestivalen har vi oppfordret dem til å sende inn videosnutter som de filmer med mobiltelefonen. Vi har deretter klippet det mottatte materialet sammen til én film. Vi har laget et konsept der mange ulike bidragsytere lager én og samme film, uavhengig av å samarbeide fysisk. Målet for denne oppgaven er å utvikle en pitch og pilot. Dette har vi gjort basert på NABC-modellen. Resulatet er en skriftlig rapport, en video på fem minutter og en skriftlig pitch på to sider.no_NO
dc.description.abstractENGLISH: Amandusfestivalen is hosted by Lillehammer University College (LUC) and is a national film festival for youth under 20 years old. It is held annually at Lillehammer during the week before Easter and extending over a period of three days. In collaboration with LUC we have developed a crowdsourced film concept to engage the public at Amandusfestivalen. Crowdsourcing consists of using a larger group of people linked together in a network to solve a common task. Participants are donating their free time, knowledge and experience and can therefore be regarded as a form of voluntary work over the Internet. LUC will present new ideas to NRK (The Norwegian Broadcasting Corporation) on how to involve participants during the festival period. This project is part of LUC´s pitch to NRK. We have therefore developed a concept where film production is turned upside down and the film is made from the bottom up. By enlisting participants from the Amandusfestivalen, we invited them to submit video clips filmed with their mobile phones. We then edited the material we received into one final product. We have created a concept which allows many different contributors to make one single film, regardless of working physically together. The goal of this thesis is to develop a pitch and a pilot. This was done based on the NABC model. The result is a written report, a five minute long video and a written pitch.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectcrowdsourcingno_NO
dc.subjectfilmproduksjonno_NO
dc.subjectsmarttelefonno_NO
dc.subjectfilmfestivalno_NO
dc.titleKonseptutvikling av crowdsourced film for Amandusfestivalenno_NO
dc.title.alternativeConcept development of crowdsourced film for Amandusfestivalenno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Movie and drama: 170::Movie science: 171no_NO
dc.source.pagenumber140no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel