Markedsføring for Solbakken folkehøgskole
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/143150Utgivelsesdato
2013Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for design [1201]
Sammendrag
NORSK: Solbakken folkehøgskole har mye fokus på det faglige innholdet
og den daglige driften av skolen. På grunn av det, er det liten
tid til planlegging og tilrettelegging av markedsføringen.
Hovedutfordringen til Solbakken folkehøgskole er derfor at
skolen ikke får kommunisert sitt unike budskap godt nok ut til
målgruppen. Ved hjelp av markedsundersøkelser rettet mot
nåværende og potensielle elever, analyser av Solbakken
folkehøgskole og folkehøgskolebransjen, svarer rapporten på
hvordan Solbakken folkehøgskole skal kommunisere budskapet
bedre. Oppgaven ender i en tiltaksplan som kan hjelpe
Solbakken folkehøgskole med å tilrettelegge markedsføringen. ENGLISH: Solbakken Folk High School’s major focuses are the academic
content and daily operation, and consequently they have little
time for planning and organizing the marketing of the school.
The main challenge for Solbakken Folk High School is that they
are unable to communicate its unique message to their target
groups. Having used market research aimed at current and
prospective students, analysis of Solbakken Folk High School
and the Folk High School market, this report responds on how
Solbakken Folk High School can improve their communication.
The report concludes with an action plan that can help
Solbakken Folk High School to organize their marketing.