Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBraaten, Gretel Mari
dc.contributor.authorSkarpnord, Karen
dc.date.accessioned2012-07-04T07:01:05Z
dc.date.available2012-07-04T07:01:05Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/143146
dc.description.abstractNORSK: Denne rapporten bygger på et ønske fra oppdragsgiver om å finne mulige konkurransefortrinn i grafisk bransje. Bedrifter konkurrerer ikke lenger nasjonalt, men globalt. Dette gjelder også bedrifter i grafisk bransje i Norge. Blant annet, er Norges styrker god miljøpolitikk og tilgang på fornybar energi. På bakgrunn av dette er rapportens innhold miljørelatert og knyttet til utslippsreduksjon innen bransjen. Prosjektets målsetting er å foreslå et tiltak som gjør norske trykkerier konkurransedyktige i forhold til utenlandske konkurrenter. For oppnåelse av denne målsettingen benyttes relevant teori for å drøfte de eksisterende miljøsertifiseringene og påpeke deres mangler. Kvalitativ metode er benyttet for å oppnå troverdige og konkrete uttalelser under drøfingen av fem påstander. Rapportens innhold resulterer i et forslag til konkurransefortrinn for grafisk bransje; et nytt miljømerke ved navn «Kortreist trykksak».no_NO
dc.description.abstractENGELSK: This report is based on a request from the client to identify potential competitive advantage in the printing industry. Companies no longer compete nationally, but globally. This also applies to companies in the printing industry in Norway. Among other things, is the strengthening good environmental policy and access to renewable energy. Based on this, the report's content is environment-related and linked to emission reductions in the industry. The project's goal is to propose a measure that makes the Norwegian printing competitive compared to foreign competitors. For achievement of this goal, relevant theory is used to discuss the existing environmental and point out their deficiencies. Qualitative methods are used to provide credible and concrete statements during drøfingen of five claims. The report's content results in a proposal for a competitive advantage for the printing industry, a new eco-label by the name «Locally publication» («Kortreist trykksak»).no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectgrafisk bransjeno_NO
dc.subjectbedriftno_NO
dc.subjectkonkurransefortrinnno_NO
dc.titleMiljø som konkurransefortrinnno_NO
dc.title.alternativeEnvironment as a competitive advantageno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213no_NO
dc.source.pagenumber142no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel