• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nettbasert markedsføring av XpoCulture

Hakkebo, Daniel Bakken; Orderløkken, Mia Kamilla; Premer, Kaja Loma Baker
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Kaja Loma Baker Premer, Mia Kamilla Orderløkken, Daniel Bakken Hakkebo.pdf (6.968Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/143136
Date
2011
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for design [643]
Abstract
NORSK: Bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med et oppdrag fra

XpoMedia AS. Målet for oppgaven var å lage en markedsplan som skal hjelpe XpoMedia

AS til å selge produktet XpoCulture AS med internett som markedskanal. Oppgaven skal gi

oppdragsgiver og andre lesere informasjon om hvordan man kan utnytte sosiale medier til

markedsføring og hvordan markedet for mobilapplikasjoner vil utvikles i nærmeste fremtid.

For å nå dette målet har gruppen analysert markedet for produktet XpoCulture blant annet

gjennom en spørreundersøkelse og drøftet teori rundt markedsføring gjennom sosiale

medier. Deretter har gruppen kartlagt hvilket marked produktet har og hvilke tiltak bedriften

bør utføre. Gruppen har konkludert med at XpoMedia AS har mulighet til å nå sitt mål

vedrørende salg av XpoCulture ved å utføre de tiltak som har blitt foreslått i oppgaven.
 
ENGELSK: The bachelor project has been assigned by XpoMedia AS. The goal was to make a

marketing plan to help XpoMedia AS sell their product XpoCulture using the Internet as a

marketing channel. The bachelor assignment should give the employer and other readers

information about how to exploit marketing through social medias and how the marked of

phone applications may develop in the near future.

To reach our goal we have been analyzing the market of XpoCulture by using an online survey

and been discussing different theories about marketing through social media. Next we

defined the product´s market and suggested ways that XpoMedia AS should take action. We

have concluded that XpoMedia AS has the opportunity to reach its sales goals by following

the strategy this assignment has proposed.
 

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit