dc.description.abstract | Oppgaven har gått ut på å utvikle et Livesupport-system for bedriften WebDeal. Et livesupport
system er et system som tillater sanntids (live) kommunikasjon mellom kundebehandler og kunde.
Dette systemet består, etter arbeidsgivers ønske, av en kundemodul i PHP, en konsulentmodul i
Delphi og en MySQL-database. Utfordringen for oss har vært å få opprettet en stabil
kommunikasjon mellom de forskjellige modulene.
Vi har lagt vekt på å utvikle en brukervennlig applikasjon som er enkel å navigere seg fram i.
Oppgaven måtte avgrenses litt, og vi har implementert den funksjonaliteten vi mener var viktigst
for å få systemet til å fungere.
Vi har hele tiden vært fokusert på å få et sluttprodukt som faktisk kunne tas i bruk. Stabilitet,
brukervennlighet og funksjonalitet har vært sentrale begreper under utviklingsprosessen. Selve
implementeringen av programmet er det som har tatt definitivt mest tid, og vi er glade for at vi
ikke valgte et mer tidskrevende, formelt prosessrammeverk.
Besvarelsen består av denne rapporten og tilhørende vedlegg. I tillegg til dette skal CD med
applikasjonen, kildekoden og rapporten på digitalt format legges med. | en |