Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBjerke, Trond Viggo
dc.contributor.authorBrattrud, Marianne
dc.contributor.authorRepp, Synne Kvamme
dc.date.accessioned2008-08-22T07:30:03Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/142907
dc.description.abstractOppgaven har gått ut på å utvikle et Livesupport-system for bedriften WebDeal. Et livesupport system er et system som tillater sanntids (live) kommunikasjon mellom kundebehandler og kunde. Dette systemet består, etter arbeidsgivers ønske, av en kundemodul i PHP, en konsulentmodul i Delphi og en MySQL-database. Utfordringen for oss har vært å få opprettet en stabil kommunikasjon mellom de forskjellige modulene. Vi har lagt vekt på å utvikle en brukervennlig applikasjon som er enkel å navigere seg fram i. Oppgaven måtte avgrenses litt, og vi har implementert den funksjonaliteten vi mener var viktigst for å få systemet til å fungere. Vi har hele tiden vært fokusert på å få et sluttprodukt som faktisk kunne tas i bruk. Stabilitet, brukervennlighet og funksjonalitet har vært sentrale begreper under utviklingsprosessen. Selve implementeringen av programmet er det som har tatt definitivt mest tid, og vi er glade for at vi ikke valgte et mer tidskrevende, formelt prosessrammeverk. Besvarelsen består av denne rapporten og tilhørende vedlegg. I tillegg til dette skal CD med applikasjonen, kildekoden og rapporten på digitalt format legges med.en
dc.format.extent683288 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.subjectlivesupporten
dc.subjectPHPen
dc.subjectMySQLen
dc.subjectDelphien
dc.titleLivesupport 1en
dc.typeBachelor thesisen
dc.subject.nsiVDP::Mathematics and natural science: 400::Information and communication science: 420::System development and system design: 426en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel