• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Author 
  •   Home
  • Browsing by Author
  •   Home
  • Browsing by Author
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing NTNU Open by Author "Østern, Tone Pernille"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 24

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Å bli venn med kroppen gjennom dans - Muligheter ved somatisk dans for en positiv kroppsopplevelse hos personer med MS 

      Andreasson, Karin Margareta (Master thesis, 2017)
      Denne oppgave beskriver er et forsknings og utviklingsprosjekt som i første hand undersøker prosessen en dansepedagog går igjennom i sitt utarbeidende av en didaktisk tilnærming til somatisk dans. Den tar utgangspunkt i ...
    • Å forske med kunsten som metodologisk praksis med aesthesis som mandat 

      Østern, Tone Pernille (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Kunst, estetiske praksiser og forskningsmetodologier er hele tiden i bevegelse og tilblivelse. I artikkelen forsøker jeg delvis å finne noen stabiliseringspunkt for det å forske med kunsten gjennom å knytte an til et bredt ...
    • Dans for kroppsøvingslærer- og musikklærerstudenter – Et dansedidaktisk FoU-prosjekt ved en PPU-utdanning i kroppsøving og musikk 

      Aalberg, Hanne Konstad (Master thesis, 2017)
      Masteroppgaven «Dans for kroppsøvings- og musikklærerstudenter» undersøker hvilke erfaringer, holdninger og tanker lærerstudenter har om dans og om hvordan deltakelse i et dansedidaktisk design bidrar til deres didaktiske ...
    • Førestillingsprosessen frå eleven sitt perspektiv 

      Vikestrand, Ingeborg Alvhild Nilsen (Master thesis, 2018)
      Denne masteroppgåva handlar om førestillingsprosessen frå eleven sitt perspektiv, og er eit mikroetnografisk studie. Fokuset er på førestillingsarbeid som didaktisk tilnærming i grunnskulen. Problemstillinga er Korleis ...
    • #iLive konturer af en performativ dramadidaktik i en digital samtid 

      Knudsen, Kristian Nødtvedt (Doctoral theses at NTNU;2017:303, Doctoral thesis, 2017)
      Sammendrag Hensigten med denne ph.d.-afhandling er at undersøge, hvordan det performative og digitale samfund kan revitalisere dramadidaktik. I afhandlingen bringer jeg de sociale medier og deres komplekse kommunikative ...
    • Kropp og sanser i læreplan og skolepraksis 

      Gravrok, Marte (Master thesis, 2014)
      I bakgrunnen for masteroppgaven ”Kropp og sanser i læreplan og skolepraksis” ligger et ønske om å lære mer om hvordan lærere reflekterer over kropp og sanser som en tilgang til kunnskap. Jeg ville undersøke om, og hvordan, ...
    • Kunstdidaktiske muligheter i kunstmøter med installasjonen MIKE 

      Myrseth, Anne Kristin (Master thesis, 2015)
      Kunstdidaktiske muligheter i kunstmøter med installasjonen MIKE er en masteroppgave i fag og yrkesdidaktikk, estetiske fag, gjennomført ved Program for lærerutdanning NTNU. Masteroppgaven er tenkt å være et bidrag til ...
    • Kunsten å vurdere dans - Kritisk diskursanalyse av læreplanene i dans på videregående skole og undersøkelse av én danselinjes vurderingspraksis 

      Husby, Victoria (Master thesis, 2017)
      I denne mastergradsoppgaven undersøker forfatteren vurderingsarbeid i dans i videregående skole. Problemstillingen forfatteren jobber ut ifra er hvordan vurderingsarbeid i dans i videregående opplæring kan forstås i spennet ...
    • Kunstfaglig læring og selvverd 

      Stura, Silje Myrmel (Master thesis, 2017)
      Denne masteroppgaven handler om hvordan fordelingen av kunstfaglige aktiviteter i skolen og i fritiden er, hvor viktige kunstfaglige aktiviteter oppleves å være, og om det finnes sammenhenger mellom kunstfaglig læring og ...
    • Life-Changing Life Journeys through Artistic and Educational Inclusive Contemporary Dance Contexts 

      Østern, Tone Pernille; Øyen, Elen; Channells, Philip (Chapter, 2019)
      This chapter presents a case study of two of the authors, Elen, a dancer, and Philip, a choreographer-teacher. It focuses on their experiences of change through long-term engagement in inclusive contemporary dance contexts, ...
    • Med-koreografi og med-dramaturgi som diffraksjon 

      Østern, Tone Pernille; Hovik, Lise (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Baby Body var et kunstnerisk forskningsprosjekt som resulterte i en forestilling med samme navn for de aller yngste barna (0-3 år). Fire kunstnere, av dem to kunstner-forskere, var særlig involvert i prosessen med å skape ...
    • Med-koreografi og med-dramaturgi som diffraksjon – med som metodologisk agent for skapende og forskende prosesser i Baby Body 

      Østern, Tone Pernille; Hovik, Lise (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Baby Body var et kunstnerisk forskningsprosjekt som resulterte i en forestilling med samme navn for de aller yngste barna (0-3 år). Fire kunstnere, av dem to kunstner-forskere, var særlig involvert i prosessen med å skape ...
    • Min musikk - formidlet følelse eller dokumentasjon av måloppnåelse?: Om læreplanimplementering i hovedområdet formidling i musikk fordypning i videregående skole. 

      Tafjord, Magnhild (Master thesis, 2012)
      Denne masteroppgaven “Min musikk – formidlet følelse eller dokumentasjon av måloppnåelse?” har implementering av læreplanen for Kunnskapsløftet (LK06) i hovedområdet formidling i musikk fordypning i videregående skole som ...
    • Mulighetsrom mellom musikkfaget i skolen og tilpasset opplæring - sett på tvers av styringsdokumenter og fagteori 

      Flæsen, Tove Oppegård (Master thesis, 2018)
      Hensikten med denne masteroppgaven er å identifisere musikkfagets muligheter og kvaliteter for tilpasset opplæring, samt å gi et kunnskapsbidrag om hvilke relasjoner som kan skapes mellom musikkfaget i grunnskolen og ...
    • Musikk som modalitet for tekstskaping: Musikklytting som estetisk tilnærming til det å skrive tekster 

      Karlsen, Rikke (Master thesis, 2012)
      Masteroppgaven ”Musikklytting som estetisk tilnærming til det å skrive tekster” har til hensikt å identifisere hvordan musikklytting som estetisk tilnærming fungerer i forhold til det å skrive tekster for elever på ...
    • Norske samtidsdansutdanninger i spennet mellom modernisme og postmodernisme - tidligere dansestudenters refleksjoner over påvirkningen av en danseutdanning 

      Østern, Tone Pernille (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      I denne artikkelen undersøker forfatteren tidligere studenters opplevelser ved fire samtidsdansrettede linjer innen høyere utdanning i Norge. Forfatteren gjør en tematisk narrativ analyse av opplevelsene, og diskuterer ...
    • Outdoor Education as Aesthetic Pedagogical Design in Nature Space Understood as Thirdspace 

      Østern, Tone Pernille; Gjølme, Egil Galaaen (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Outdoor education is a way of working where the teaching is moved out of the ordinary classroom. There are different ways of organizing and defining outdoor education, but a common feature is that it gives the pupils and ...
    • Samtidsdans i møte med erfaringsrike kropper - inkluderende kunstdidaktiske grep i dans 

      Østern, Tone Pernille (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Denne artikkelen fokuserer på erfaringsrike deltakeres opplevelser av å delta i dans, samt på de kunstdidaktiske grepene som rammer inn de meningsproduserende og estetisk- transformative opplevelsene som beskrives. I ...
    • Samtidsdans som kunstuttrykk i Den kulturelle skolesekken – Grunnskoleelevers møte med samtidsdansprosjektet Perfect (im)perfections 

      Kandal, Katrine (Master thesis, 2017)
      Formålet med masteroppgaven «Samtidsdans som kunstuttrykk i Den kulturelle skolesekken» har vært å undersøke hvilken forståelse av samtidsdans grunnskoleelever utvikler i møte med samtidsdans gjennom Den kulturelle skolesekken ...
    • Sang som performativ for samspill i småbarnspedagogisk praksis 

      Bjørkøy, Ingrid (Doctoral theses at NTNU;2020:385, Doctoral thesis, 2020)
      Sammendrag Denne avhandlingen har til hensikt å bidra med økt kunnskap om sangsamspill med de yngste barna i barnehagens hverdagsliv. Avhandlingen har en småbarnspedagogisk posisjonering med en metodologisk og teoretisk ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit