Blar i NTNU Open på forfatter "Ramlo, Siri Husa"
-
Barne- og ungdomsarbeiderens posisjon i arbeidslivet
Myhre, Kine (Master thesis, 2024)Barne- og ungdomsarbeiderens posisjon i arbeidslivet: en kvalitativ studie om hvordan yrkesfaglærere kan bidra til å styrke faget og utdanningen de selv jobber med på vg2 barne- og ungdomsarbeider fag. I 2022 gikk ... -
Internasjonalisering gjennom studentmobilitet - En kvalitativ studie av yrkesfaglærerstudenters erfaringer med praksis i utlandet
Ramlo, Siri Husa (Master thesis, 2016)Internasjonalisering av utdanning er et nasjonalt mål og et virkemiddel for å fremme økt kvalitet og relevans i norsk utdanning. Relevant utdanning av høy kvalitet og arbeidstakere med internasjonal kunnskap og erfaring ... -
Læretid eller påbygg? Karriereveileder og rollemodell for fremtidens helsefagarbeidere: En intervjustudie av yrkesfaglæreres betydning for elevers videre karrierevalg.
Sønsteby, Hanne (Master thesis, 2024)Min erfaring fra forskjellige områder innen helsesektoren, sammen med mitt pågående akademiske arbeid, har gitt meg et unikt perspektiv på de utfordringene og mulighetene som ligger i yrkesopplæringen for helsearbeiderfaget. ... -
Minoritetsspråklig og nyutdannet helsesekretær - til hvilken nytte? En kvalitativ studie av voksne minoritetsspråklige helsesekretærelevers opplevelse av utdanning og jobbmuligheter etter endt utdanning
Sandvik, Anneli (Master thesis, 2024)Voksne minoritetsspråklige helsesekretærer opplever at det er vanskelig å få jobb etter endt utdanning. Det fører til mye frustrasjon hos den enkelte, og det er krevende for den som ønsker å komme seg ut i arbeidslivet. ... -
Potentials and Limitations of MOOCs in Vocational Teacher Education; Postgraduate Vocational Students’ Perspectives
Ramlo, Siri Husa; Utvær, Britt Karin Støen (Peer reviewed; Journal article, 2024) -
Sluttrapport - Yrkesfaglærerutdanning: Kvalitet i veiledning og vurdering
Smeplass, Eli; Leraand, Arve; Leonardsen, Julie; Hylander, Lene; Ramlo, Siri Husa; Hårberg, Jon Sverre; Engen, Dagrun Astrid Aarø; Strømmen, Sigrid Elise (Research report, 2022)I denne rapporten presenterer vi funn og refleksjoner knyttet til et utviklingsprosjekt ved yrkesfaglærerutdanningen i Trondheim. Vi har gjennom et semester hatt jevnlige møter hvor vi har diskutert erfaringer med veiledning ...