Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHovde, Sunniva Skjøstad
dc.contributor.advisorOlaussen, Ingvild Olsen
dc.contributor.authorDypvik, Ina Bjørke
dc.date.accessioned2024-07-19T17:21:13Z
dc.date.available2024-07-19T17:21:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:194385626:17259471
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3142529
dc.description.abstractDenne masteroppgåva ser på mogelegheitene for å redusere læraren si verbale rolle, og å invitere elevane til større deltaking gjennom å nytte seg av performance som inngangsport til fargelære. Oppgåva har søkt kunnskap om dette emnet gjennom å bruke sensorisk etnografi og multisensorisk deltaking som metode. Masteroppgåva stiller det overordna forskingsspørsmålet : Korleis kan materialitet i ein performance fungere performativt for barn i arbeid med fargefortellingar og fargelære? Og ser videre på analysespørsmåla : Kva kvalitetar er viktige i ein slik performance? Korleis verkar dette performativt i ein slik praksis? Spørsmåla vert utforska gjennom utforming og gjennomføringa av eit undervisningsopplegg som tar utgangspunkt i ein performance, og vidare blir det teke i bruk diffraktiv analyse for å svare på spørsmåla. Denne oppgåva utgjer eit bidrag i den post-kvalitative og kunstbaste performative forskinga, og beveger seg i retning av ein nymaterialistisk ontologi. Den legg fram mogelegheitene for performativt læring, med steinerpedagogikken og Goethes fargelære som inspirasjon, og gjennom å nytte seg av performance som sjanger. Forskingsprosjektet har avdekka verdifulle innsikter i korleis det verbale i undervisinga kan reduserast, gjennom at vi anerkjenner agentar rundt oss, og lar dei fungere som læremeistrar saman med oss.
dc.description.abstractThis master's thesis looks into the possibilities to reduce the teacher's verbal role, and to invite the students to greater participation by making use of performance as a gateway to color education. To gain knowledge of this topic sensory ethnography, and multisensory participation is chosen as a method. The master thesis asks the overall research question: How can materiality in a performance work performatively for children working with color stories and color theory? And looking further at the analysis question: What qualities are important in such a performance? How does this work performatively in such a practice? The question will be explored through the design and implementation of a teaching program based on a performance, and further on a diffractive analysis is used to answer the research questions. This assignment makes a contribution to post-qualitative and art-based performative research and moves in the direction of a neo-materialist ontology. It presents the possibilities for performative learning, with Rudolf Steiner pedagogy and Goethe's color theory as inspiration, and by making use of performance as a genre. The research project has revealed valuable insights into how the verbal aspect of teaching can be reduced, by recognizing the agents around us, and allowing them to act as teachers together with us.
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.titlePerformance som inngangsport til undervisning i fargelære
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel