Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRønning, Frode
dc.contributor.authorBreivik, Mathias Varhaugvik
dc.date.accessioned2024-07-19T17:20:37Z
dc.date.available2024-07-19T17:20:37Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:187609924:64226360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3142511
dc.description.abstractI denne masteroppgåva har eg undersøkt i kva grad lektorstudentar opplever heilskap og samanheng i eiga utdanning. Denne studien er motivert av NOKUT si evaluering av lektorutdanninga frå 2022 (Nasjonalt organ for kvalitet i utdanninga, 2022). I denne rapporten blei det trekt fram utfordringar knytt til å skape ei heilskapleg og samanhengande utdanning for studentane. Eg har gjort nytte av undervisningskunnskap i matematikk (UKM) som rammeverk for studien (Ball et al., 2008). Heilskap er definert som at utdanninga skal inkludere alle dei ulike delane av UKM, og samanheng som at det er kopling mellom dei ulike delane av utdanninga. Dei delane av utdanninga eg har tatt for meg er disiplinfag, fagdidaktikk og praksis. Av disiplinfag og fagdidaktikk tok eg berre for meg det som er relatert til matematikk. For å undersøke dette har eg intervjua fem lektorstudentar og to lærarar i matematikkdidaktikk. Hensikten med å intervjue lærarar i tillegg til studentar er å få eit anna perspektiv på utdanninga som kan bidra til å nyansere inntrykket. Intervjua blei analysert gjennom å nytte førehandsbestemte kodar basert på UKM, samt kodar som sprang ut av analysen av datamaterialet. Opplevingane til studentane blir diskutert opp mot lærarane sine opplevingar og kopla opp mot forsking på lærarutdanning og NOKUT si evaluering av lektorutdanninga. Gjennom analysen kom det fram at studentane opplever heilskap og samanheng i utdanninga i ulik grad. Funna frå studien viser at studentane opplever heilskap i utdanninga ulikt, men at det er element av samtlege kategoriar av UKM til stades i nokon grad. I tillegg er det varierande i kva grad studentane opplever samanheng mellom dei ulike delane av studieløpet sitt, men at dei opplever at det er rom for forbetring.
dc.description.abstractIn this master thesis, I have examined the extent to which student teachers experience wholeness and coherence in their education. This thesis is motivated by the NOKUT report from 2022, in which they examined student teachers education (Nasjonalt organ for kvalitet i utdanninga, 2022). In this report challenges related to creating wholeness and coherence in teacher education were addressed. I have utilized Mathematical Knowledge for Teaching (MKT) as the framework for the study (Ball et al., 2008). By wholeness of the education I mean that it should include all the various components of MKT, and by coherence I mean that there should be connections between the different parts of the education. The parts of the education I have examined are the courses in mathematics, mathematics didactics, and the students’ field practice. To investigate this, I have interviewed five students, and two teachers in mathematics didactics. The purpose of interviewing teachers is to gain another perspective on the education, which can help to nuance the impression. The interviews were analysed using pre-determined codes based on MKT, as well as codes that emerged from analysis my data. These experiences are discussed in relation to the teachers' experiences and linked to research on teacher education and the NOKUT report. The analysis revealed that students experience wholeness and coherence in their education to varying degrees. The findings show that students experience wholeness in their education to a varying degree, but that elements of all MKT categories are present to some degree. Additionally, the extent to which students experience coherence between the different parts of their study program varies, but they feel there is room for improvement.
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.titleHeilskap og samanheng i lektorutdanninga i realfag: Ein kvalitativ studie av korleis lektorstudentar med matematikk opplever eiga utdanning
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel