Show simple item record

dc.contributor.advisorWåhlberg, Martin
dc.contributor.authorAlnes, Nora Lerkerød
dc.date.accessioned2024-07-17T17:19:45Z
dc.date.available2024-07-17T17:19:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:188262328:126148681
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3141936
dc.description.abstractDenne oppgaven tar for seg hvordan fremstillingen av Ofelias selvmord i "Hamlet" kan leses som en forvrengning av pastoralmodellen. Dette gjøres gjennom en bevisstgjøring av Shakespeares valg av språk og lyrikk i strofelinjene 163-191 i akt 4, scene 7, samt en forklaring på hvorfor akkurat disse linjene er forvrengt i forhold til en klassisk pastoralmodel.
dc.description.abstractThis text goes deeper into how Ofelia's suicide in "Hamlet" can be read as a distortion of the pastoral lyric model. This is done by showing Shakespeare's choice of wording of lyrical elements in the stanza lines 163-191 in Act 4, Scene 7, as well as an explanation of how these lines are distorted concerning classic pastoral models.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.title"From her melodious lay to muddy death" - Hvordan forvrenger Shakespeare pastoralmodellen i Hamlet 4.7?
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record