Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHaslund, Irene
dc.contributor.advisorNygård, Mette
dc.contributor.authorForslund, Sara
dc.date.accessioned2024-07-12T17:22:44Z
dc.date.available2024-07-12T17:22:44Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:187578189:46775463
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3140849
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractTema for denne studien er undervisning om samtykke for barn og unge i eit samfunn der valdtekt og samtykke er mykje omdiskutert. Eg ønska å undersøke kva for diskursar som kjem til uttrykk i støttemateriale som lærarar kan ta i bruk i undervisning om samtykke på 1.-7. trinn, og valde da å bruke Undervisningsportalen av Sex og Politikk. Formålet med studien har vore å sjå på skulen si rolle, korleis haldningar oppstår og blir vidareført, og korleis vi kan ruste elevar til å ta trygge val for seg sjølv og i møte med andre. Som analytisk utgangspunkt har eg bruka Norman Fairclough sin tredimensjonale modell, der eg har fokusert på analyse av sosiale hendingar og sosial praksis. Gjennom analyse har eg sett på kva for forståingar som ligg til samtykke, eleven og læraren ved å sjå på modalitet og antakingar, før eg vidare har sett på kva for tydingar desse forståingane legg til samtykke, eleven og læraren. Desse forståingane tolka eg da som diskursane haldningsendringsdiskurs, den kompetente eleven og den ansvarsfulle læraren. Til slutt såg eg på korleis desse tre diskursane til saman skapa ein kulturutviklingsdiskurs for undervisning om samtykke i Undervisningsportalen. Eit av dei sentrale funna i studien er at kulturutviklingsdiskursen har fleire likskapar med måla for å innføre ei samtykkelov. Både kulturutviklingsdiskursen og det å innføre ei samtykkelov, skal vere normgivande ved at ein utviklar gode haldningar til å ta gode val for seg sjølv og i møte med andre. Eit anna sentralt funn er at undervisning om samtykke i Undervisingsportalen verkar å ha bevega seg bort frå ei rein kriminalitetstilnærming til ei danningstilnærming. Det ved at kulturutviklingsdiskursen både har eit individuelt og kollektivt aspekt, der ein arbeider for å få ein tryggare samtykkekultur både for seg sjølv og andre. Slik fann eg ut av at Undervisningsportalen kan gi læraren gode føresetnadar til å få til ei danningstilnærming til seksualitetsundervisninga, og igjen undervisning om samtykke.
dc.description.abstractThe subject of this study is teaching about consent for children in a society where sexual assault and consent are much debated. In this study I have looked at what discourses are expressed in support material that teachers can use in teaching about consent in 1.-7. grade. I chose to use the Teaching Portal of Sex and Politikk. The purpose of the study has been to look at the school's role, how attitudes arise and are passed on, and how we can equip pupils to make safe choices for themselves and when meeting others. As an analytical starting point, I have used Norman Fairclough's three-dimensional model, where I have focused on the analysis of social events and social practice. Through analysis, I have looked at what kind of understandings are associated with consent, the student and the teacher by looking at modality and assumptions, before I have further looked at what meanings these understandings add to consent, the student and the teacher. I then interpreted these understandings as the discourses attitude change discourse, the competent student and the responsible teacher. Finally, I looked at how these three discourses together create a cultural development discourse for teaching about consent in the Teaching Portal. One of the key findings in the study is that the cultural development discourse has several similarities with the goal of introducing a consent law. Both the cultural development discourse and the introduction of a consent law want to be norm-setting through developing good attitudes to make good choices for oneself and when meeting others. Another key finding is that teaching about consent in the Teaching Portal seems to have moved away from a purely criminal approach to an wholesome educational approach. The cultural development discourse has both an individual and a collective aspect, where one works to achieve a safer culture of consent both for oneself and others. This is how I found out that the Teaching Portal can provide the teacher with good prerequisites for achieving an wholesome educational approach to teaching sexuality, and again teaching about consent.
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.titleFordi ein samtykkekultur bidreg til ein trygg seksualitet for alle!
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel