dc.contributor.advisor | Haslund, Irene | |
dc.contributor.advisor | Nygård, Mette | |
dc.contributor.author | Forslund, Sara | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T17:22:44Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T17:22:44Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:187578189:46775463 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3140849 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Tema for denne studien er undervisning om samtykke for barn og unge i eit samfunn der
valdtekt og samtykke er mykje omdiskutert. Eg ønska å undersøke kva for diskursar som
kjem til uttrykk i støttemateriale som lærarar kan ta i bruk i undervisning om samtykke på
1.-7. trinn, og valde da å bruke Undervisningsportalen av Sex og Politikk. Formålet med
studien har vore å sjå på skulen si rolle, korleis haldningar oppstår og blir vidareført, og
korleis vi kan ruste elevar til å ta trygge val for seg sjølv og i møte med andre.
Som analytisk utgangspunkt har eg bruka Norman Fairclough sin tredimensjonale modell,
der eg har fokusert på analyse av sosiale hendingar og sosial praksis. Gjennom analyse
har eg sett på kva for forståingar som ligg til samtykke, eleven og læraren ved å sjå på
modalitet og antakingar, før eg vidare har sett på kva for tydingar desse forståingane legg
til samtykke, eleven og læraren. Desse forståingane tolka eg da som diskursane
haldningsendringsdiskurs, den kompetente eleven og den ansvarsfulle læraren.
Til slutt såg eg på korleis desse tre diskursane til saman skapa ein kulturutviklingsdiskurs
for undervisning om samtykke i Undervisningsportalen. Eit av dei sentrale funna i studien
er at kulturutviklingsdiskursen har fleire likskapar med måla for å innføre ei samtykkelov.
Både kulturutviklingsdiskursen og det å innføre ei samtykkelov, skal vere normgivande ved
at ein utviklar gode haldningar til å ta gode val for seg sjølv og i møte med andre. Eit anna
sentralt funn er at undervisning om samtykke i Undervisingsportalen verkar å ha bevega
seg bort frå ei rein kriminalitetstilnærming til ei danningstilnærming. Det ved at
kulturutviklingsdiskursen både har eit individuelt og kollektivt aspekt, der ein arbeider for
å få ein tryggare samtykkekultur både for seg sjølv og andre. Slik fann eg ut av at
Undervisningsportalen kan gi læraren gode føresetnadar til å få til ei danningstilnærming
til seksualitetsundervisninga, og igjen undervisning om samtykke. | |
dc.description.abstract | The subject of this study is teaching about consent for children in a society where sexual
assault and consent are much debated. In this study I have looked at what discourses are
expressed in support material that teachers can use in teaching about consent in 1.-7.
grade. I chose to use the Teaching Portal of Sex and Politikk. The purpose of the study has
been to look at the school's role, how attitudes arise and are passed on, and how we can
equip pupils to make safe choices for themselves and when meeting others.
As an analytical starting point, I have used Norman Fairclough's three-dimensional model,
where I have focused on the analysis of social events and social practice. Through analysis,
I have looked at what kind of understandings are associated with consent, the student and
the teacher by looking at modality and assumptions, before I have further looked at what
meanings these understandings add to consent, the student and the teacher. I then
interpreted these understandings as the discourses attitude change discourse, the
competent student and the responsible teacher.
Finally, I looked at how these three discourses together create a cultural development
discourse for teaching about consent in the Teaching Portal. One of the key findings in the
study is that the cultural development discourse has several similarities with the goal of
introducing a consent law. Both the cultural development discourse and the introduction of
a consent law want to be norm-setting through developing good attitudes to make good
choices for oneself and when meeting others. Another key finding is that teaching about
consent in the Teaching Portal seems to have moved away from a purely criminal approach
to an wholesome educational approach. The cultural development discourse has both an
individual and a collective aspect, where one works to achieve a safer culture of consent
both for oneself and others. This is how I found out that the Teaching Portal can provide
the teacher with good prerequisites for achieving an wholesome educational approach to
teaching sexuality, and again teaching about consent. | |
dc.language | nno | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Fordi ein samtykkekultur bidreg til ein trygg seksualitet for alle! | |
dc.type | Master thesis | |