Show simple item record

dc.contributor.advisorMiniukovich, Aliaksei
dc.contributor.authorLangtinn, Richard
dc.date.accessioned2024-07-11T17:21:24Z
dc.date.available2024-07-11T17:21:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:187764015:230228304
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3140371
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven vil presentere utviklingen og bruken av Minglecloud, en webapplikasjon som er designet for å støtte gruppelæring og ordforrådsutvikling i uformelle språkkafeer ved NTNU i Gjøvik. Applikasjonen bruker moderne teknologier som JavaScript, Node.js og MongoDB. Viktige funksjoner i applikasjonen er et dynamisk tekstbrett med sanntidsoversettelser som støtter gruppelæring og holder de engasjert. Tilbakemelding og brukertesting indikerte at applikasjonen bidrar til å forbedre gruppedynamikken og ordforrådsutviklingen med deltakere som følte seg mer motiverte og engasjerte. Oppgaven diskuterer også hvordan applikasjonen samsvarer med FNs bærekraftmål, spesielt innenfor å fremme inkluderende og rettferdig utdanning, samt. å redusere ulikheter.
dc.description.abstractThis thesis present the development and use of Minglecloud, a web application designed to support group learning and vocabulary retention in informal language cafés at NTNU Gjøvik. The application uses modern technologies like JavaScript, Node.js and MongoDB. Key features include a dynamic text board and real-time translation which supports collaborative learning and keep users engaged. User testing and feedback indicated that the application helped improve group dynamics and vocabulary retention, with participants feeling more motivated and engaged. The thesis also discusses how the application aligns with the United Nations Sustainable Development Goals, especially in promoting inclusive and fair education and reducing inequalities.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleMinglecloud: Enhancing Group Learning in Informal Language Learning at NTNU Gjøvik
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record