Håndtering av avfallscontainere
Description
Full text not available
Abstract
Det er store mengder med avfall som behandles årlig i Norge, og det er nødvendig med innovative løsninger for å effektivisere håndteringen av containere. Reknes, en ledende IT-bedrift i bransjen, har sett et stort behov for å utvikle et system som ikke bare håndterer avfall som en ressurs, men også forenkler og optimaliserer operasjonelle prosesser. Dette behovet danner grunnlaget for prosjektet som denne rapporten presenterer.
Gjennom utviklingen av en webapplikasjon for containerhåndtering, har prosjektgruppen, som beskrevet i denne rapporten, hatt som mål å tilby et system som tar seg av både logistiske utfordringer og behovet for brukervennlighet. Ved å benytte moderne teknologier som Next.js og Supabase, og gjennom anvendelse av Scrum-metodikk, har prosjektet resultert i et minimum viable product (MVP) som tilbyr løsninger for planlegging, administrering og rapportering av containeraktiviteter.
Hovedproduktet, produsert som et resultat av dette prosjektet, gir Reknes en plattform for inspirasjon og videreutvikling av deres warehouse management system. Selv om det gjenstår ytterligere arbeid før systemet kan lanseres kommersielt, tilbyr løsningen et fundament for en fremtidig modul som vil inneholde avanserte funksjoner, som kan forbedre kundetilfredsheten. Dette prosjektet legger dermed et solid grunnlag for videre utvikling mot en mer fullverdig og brukervennlig løsning av Reknes sitt system, som oppfyller behovene for både industrielle og private kunder. There are huge amounts of waste that need to be taken care of yearly in Norway, and innovative solutions are required to streamline and optimize container management processes. Reknes, a leading IT company in the industry, has identified an urgent need to further develop a system that not only handles waste as a resource, but also simplifies and optimizes operational processes. This necessity forms the basis of the project presented in this report.
Through the development of a web application for container management, this project aimed to provide a system that addresses both logistical challenges and the need for user-friendliness. Utilizing modern technologies such as Next.js and Supabase, and through the application of the Scrum methodology, the project has resulted in a minimum viable product (MVP) that offers solutions for planning, managing, and reporting container activities.
The main product, produced because of this project, provides Reknes with a platform for inspiration and further development of their warehouse management system. Although further work is required before the system can be commercially launched, the solution provides a foundation for a future module that will integrate advanced features and enhance customer satisfaction. This project, therefore, lays a solid foundation for further development towards a more complete and user-friendly solution for their system, that fulfils the needs for both industrial and private customers.