Show simple item record

dc.contributor.advisorNygård, Lars Erik
dc.contributor.advisorMadsen, Anders
dc.contributor.authorUlsmåg, Sandra Lundvang
dc.date.accessioned2024-07-04T17:21:56Z
dc.date.available2024-07-04T17:21:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:187442340:236338408
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3138193
dc.description.abstractI denne oppgaven blir det etablert et konsept av strukturdesign for en forlengelse. Spesialtilpasning av eksisterende skip er en viktig del utviklingen av grønn skipsfart. Dette er med på å øke effektiviteten at fartøy og kan forlenge levetiden. Formålet med oppgaven er å gjøre rede for strukturdesign i hendhold til DNV sitt regelverk. Oppgaven skrives i samarbeid med DNV og forskningsprosjektet Fisk 4.0. Fartøyet som skal forlenges, er Vesttind, som er en moderne frysetråler. Vesttind skal forlenges med 10.8 meter og skal integrere tanker for oppbevaring av ensilasje. Ensilasje er avkapp og annet overskudd etter en fabrikkeringprosess av fisk og annen fangst.
dc.description.abstractIn this assignment a concept for structural design for an extension of a ship is established. Retrofitting of existing ships is an important part of the development of green shipping. This contributes to increasing the efficiency of a vessel and can extend its lifespan. The purpose of the assignment is to describe and make proposal of a structural design according to DNV regulations. The assignment is written in collaboration with DNV and the research project Fisk 4.0. The vessel to be extended is Vesttind, which is a modern sten trawler. Vesttind will be extended by 10.8 meters and will integrate tanks for storing ensilage. Ensilinge is biomass and other surplus from fish and additional catch.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleForlenging av eksisterende frysetråler
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record