• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Software for Virtual Puzzle Reassembly

Iversen, Mathias; Mathiassen, Mikael Røv; Steinsholt, Oda Katrine
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:187263881:231316771.pdf (65.32Mb)
no.ntnu:inspera:187263881:231316771.zip (5.283Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3137522
Date
2024
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for datateknologi og informatikk [7361]
Abstract
I dette prosjektet ble en programvare kalt Artifact Assembly videreutviklet for dette formålet. Målet var å legge til så mange funksjoner som mulig i programvaren for å øke brukervennligheten og nytteverdien. Utviklingsprosessen ble gjennomført ved hjelp av Scrum-metodikken, med korte sprinter og regelmessige møter med produkteieren. Programvaren ble skrevet i React ved hjelp av Konva.js-biblioteket og Tauri for å lage en kjørbar applikasjon. Den viktigste funksjonaliteten som ble lagt til i programvaren, var å kunne lagre et prosjekt, forbedre filtrene som kan utheve motivene til fragmentene, og en likhetsberegning for å foreslå fragmenter som kan ligge ved siden av hverandre, osv. Brukertesting med en arkeolog og bekjente, sammen med en UX-evaluering utført av en ekspert, sikrer at programvaren vil være nyttig og anvendelig og bidra til å fremme arkeologers arbeid med gamle gjenstander.
 
In this project, a software application called Artifact Assembly was continued to be developed for this purpose. The objective was to add as many features to the software as possible to increase its usability and usefulness. The development process employed the Scrum methodology with short sprints and regular meetings with the product owner. The software was written in React using the Konva.js library and Tauri to make an executable application. The main functionality added to the software was to be able to save a project, improve the filters that can enhance motifs of the fragments, and use a similarity metric to suggest fragments that can be adjacent to each other, etc. User testing with an archaeologist and acquaintances, along with an expert UX evaluation, ensures that the software will be useful and usable, advancing how archaeologists work with precious artefacts.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit