dc.contributor.advisor | George, Sony | |
dc.contributor.author | Milward, Joachim Olerud | |
dc.contributor.author | Olsen, Nicolai Andre | |
dc.contributor.author | Johansen, Vegard | |
dc.date.accessioned | 2024-07-02T17:23:38Z | |
dc.date.available | 2024-07-02T17:23:38Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:187263881:231316777 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3137496 | |
dc.description.abstract | Å støtte chattemoderatorer ved å redusere arbeidsmengden deres når det gjelder
å fjerne uønsket innhold og eliminere nettgrooming i spillsamfunn er et essentielt
tiltak for å opprettholde brukervennlige og innbydende spillmiljøer på nettet.
Gjennom vårt prosjekt foreslår vi en metode for å uthente Soft Biometric Keystroke Dynamics-data fra tredjeparts chat-applikasjoner i Unity. Disse dataene vil
deretter behandles ved hjelp av AIBAs KI-algoritme for å vurdere om enkeltpersoner er den alderen og det kjønnet de hevder å være på nettet.
I dette prosjektet har vi utviklet en Software Development Kit (SDK) som integreres sømløst i de fleste Unity-chatapplikasjoner. Vi har også utarbeidet en
oversikt over kommende reguleringer, inklusivt EU Digital Services Act (DSA),
Online Safety Act 2023 (OSA), US Kids Online Safety Act (KOSA) og EU Artificial
Intelligence Act (EU AI Act), og vurdert hvilke konsekvenser de vil få for tjenesteleverandører. I tillegg har vi gjennomført en markedsanalyse for å kartlegge
hvilke verifiserings-metoder for alder som brukes av i dagens marked av andre
virksomheter.
Rapporten vil også diskutere tiltakene som er iverksatt for å overføre data
fra SDKen til en server på en effektiv måte, og minimere båndbreddebruken ved
overføring av disse dataene.
Samlet sett tar avhandlingen for seg viktigheten av å utforske nye måter å
bekjempe uønsket atferd på nettet. | |
dc.description.abstract | Supporting chat moderators by reducing their workload in removing unwanted
behavior and eliminating cyber grooming in game communities is essential for
maintaining user-friendliness and welcoming online gaming environments.
Through our work, we propose a method for extracting Soft Biometric Keystroke Dynamics data from third-party chat applications in Unity. This data could
then processed using AIBA’s AI algorithm to assess whether individuals are the
age and gender they claim to be online.
In this project, we have developed an Software Development Kit (SDK) that
integrates seamlessly into most Unity chat applications. We also completed an
overview of upcoming regulations, including the EU Digital Services Act (DSA),
Online Safety Act 2023 (OSA), US Kids Online Safety Act (KOSA), and EU Artificial
Intelligence Act (EU AI Act), and assessed their implications for service providers.
Additionally, we conducted a market scan to analyze the current age verification
methods used by other enterprises.
The report will also discuss the measures taken to efficiently transfer data from
the SDK to a server, minimizing the bandwidth usage when transferring this data
Overall, the thesis addresses the importance of exploring new ways to help
combat unwanted behavior online. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Enhancing Chat Moderation with Soft Biometric Keystroke Dynamics | |
dc.type | Bachelor thesis | |