Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStafseng, Terje
dc.contributor.authorHaugen, Aron Hundstad
dc.contributor.authorLange, Ruben Rødne
dc.date.accessioned2024-06-29T17:24:07Z
dc.date.available2024-06-29T17:24:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:188164501:226890379
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3137040
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven er det sett på hvordan en mer brukervennlig fondsopplevelse kan designes for unge voksne. Prosjektet er gitt av Jonas Naim Pedersen, innovasjonsleder hos SpareBank 1 Østlandet, og er et avsluttende bachelorprosjekt i Interaksjonsdesign ved NTNU Gjøvik. Prosjektet er gitt på grunn av et ønske fra SpareBank 1 Øst om å gjøre deres brukerreiser innenfor fond mer brukervennlig for unge voksne, ettersom dette er en brukergruppe de tradisjonelt har hatt vanskeligheter med å få engasjert. For å kunne lage en brukerreise mer vennlig for unge voksne, har det blitt samlet store mengder innsikt ved hjelp av dybdeintervjuer og brukertester for å komme frem til hvilke deler av dagens brukerreise som kan gjøres mer brukervennlig. Oppgaven tar i bruk klarspråk, kognitiv belastning og visuelle hjelpemidler som teoretisk grunnlag. I rapporten kommer det frem hvordan gruppen har brukt designmetodikk for å utvikle et løsningsforslag for å lage en mer inkluderende fondsopplevelse for unge voksne.
dc.description.abstractIn this bachelor's thesis, we have examined how a more user-friendly fund experience can be designed for young adults. The project is provided by Jonas Naim Pedersen, innovation manager at SpareBank 1 Østlandet, and is a concluding bachelor project in Interaction Design at NTNU Gjøvik. The project is initiated due to a request from SpareBank 1 Øst to make their user journeys within funds more user-friendly for young adults, as this is a user group they have traditionally had difficulties engaging with. To create a more user-friendly user journey for young adults, large amounts of insight have been gathered through in-depth interviews and user testing to identify which parts of the current user journey can be made more user-friendly. The thesis employs plain language, cognitive load, and visual aids as theoretical foundations. The report outlines how the group has used design methodology to develop a solution for creating a more inclusive fund experience for young adults.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleEn brukervennlig fondsløsning for unge voksne
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel