Show simple item record

dc.contributor.advisorStafseng, Terje
dc.contributor.authorHaugen, Aron Hundstad
dc.contributor.authorLange, Ruben Rødne
dc.date.accessioned2024-06-29T17:24:07Z
dc.date.available2024-06-29T17:24:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:188164501:226890379
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3137040
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven er det sett på hvordan en mer brukervennlig fondsopplevelse kan designes for unge voksne. Prosjektet er gitt av Jonas Naim Pedersen, innovasjonsleder hos SpareBank 1 Østlandet, og er et avsluttende bachelorprosjekt i Interaksjonsdesign ved NTNU Gjøvik. Prosjektet er gitt på grunn av et ønske fra SpareBank 1 Øst om å gjøre deres brukerreiser innenfor fond mer brukervennlig for unge voksne, ettersom dette er en brukergruppe de tradisjonelt har hatt vanskeligheter med å få engasjert. For å kunne lage en brukerreise mer vennlig for unge voksne, har det blitt samlet store mengder innsikt ved hjelp av dybdeintervjuer og brukertester for å komme frem til hvilke deler av dagens brukerreise som kan gjøres mer brukervennlig. Oppgaven tar i bruk klarspråk, kognitiv belastning og visuelle hjelpemidler som teoretisk grunnlag. I rapporten kommer det frem hvordan gruppen har brukt designmetodikk for å utvikle et løsningsforslag for å lage en mer inkluderende fondsopplevelse for unge voksne.
dc.description.abstractIn this bachelor's thesis, we have examined how a more user-friendly fund experience can be designed for young adults. The project is provided by Jonas Naim Pedersen, innovation manager at SpareBank 1 Østlandet, and is a concluding bachelor project in Interaction Design at NTNU Gjøvik. The project is initiated due to a request from SpareBank 1 Øst to make their user journeys within funds more user-friendly for young adults, as this is a user group they have traditionally had difficulties engaging with. To create a more user-friendly user journey for young adults, large amounts of insight have been gathered through in-depth interviews and user testing to identify which parts of the current user journey can be made more user-friendly. The thesis employs plain language, cognitive load, and visual aids as theoretical foundations. The report outlines how the group has used design methodology to develop a solution for creating a more inclusive fund experience for young adults.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleEn brukervennlig fondsløsning for unge voksne
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record