• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

«Hva er medieaktørenes rolle i formidlingen av fotball i Norge?» "En studie av medieaktørenes rolle i formidlingen av fotball i Norge: En analyse av Tv2 og VGs dekning av Eliteserien og Premier League"

Forssell, Fabian.
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:187575625:131138664.pdf (6.517Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3136378
Date
2024
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [1175]
Abstract
Denne bacheloroppgaven i medievitenskap utforsker den betydningsfulle rollen mediene spiller i formidlingen av fotball i Norge, med fokus på TV2 og VGs dekning av både Eliteserien og Premier League. Gjennom en kvantitativ innholdsanalyse vil det bli utforsket hvordan TV2 og VG fremstiller fotball i norske medier. Ved å anvende teoretiske rammeverk innen medievitenskap og sportskommunikasjon, søker oppgaven å belyse hvordan medieaktørene formidler fotballen til det norske publikummet, og hvilken betydning dette har for sportens popularitet og kulturelle relevans. Dette forskningsprosjektet søker også å avdekke i hvilken grad et av mediehusene benytter seg av dagsordensfunksjonen til å fremme egne lesertall. Resultatene av analysen gir innsikt i hvordan medienes presentasjon av fotball i Norge egentlig fungerer og den bidrar til en dypere forståelse av mediens rolle i sportskommunikasjonen i Norge.
 
This bachelor thesis in media studies explores the significant role played by the media in the dissemination of football in Norway, focusing on the coverage by TV2 and VG of both the Eliteserien and Premier League. Through a quantitative content analysis, it will investigate how TV2 and VG portray football in Norwegian media. By employing theoretical frameworks within media studies and sports communication, the thesis aims to illuminate how media entities convey football to the Norwegian audience and the implications this has for the sport's popularity and cultural relevance. Additionally, this research project seeks to uncover the extent to which one of the media houses utilizes the agenda-setting function to promote its own readership numbers. The results of the analysis provide insights into how the media's presentation of football in Norway operates, contributing to a deeper understanding of the media's role in sports communication in the country.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit