Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBrendløkken, Tone
dc.contributor.authorNygård, Mette
dc.date.accessioned2024-06-24T12:33:48Z
dc.date.available2024-06-24T12:33:48Z
dc.date.created2023-03-01T10:21:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift. 2023, 107 (1), 81-92.en_US
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3135607
dc.description.abstractI denne artikkelen ser vi nærmere på bruk av Padlet i undervisning med utgangspunkt i spørsmålet om Padlet kan bidra til å synliggjøre flere stemmer i klasserommet. Artikkelen bygger på et prosjekt som vokste frem som følge av ulike erfaringer med å skape dialog i vår undervisning. Studien er gjennomført i to ulike klasser på lærerutdanningen. Artikkelen bygger på våre egne erfaringer og refleksjoner, samt studenters meninger rundt bruk av Padlet. Funn i studien er studentenes positive respons på muligheten til å være anonym gjennom Padlet. Et spørsmål vi stiller oss på bakgrunn av funnene, er om Padlet kan bidra til at flere stemmer blir synlige i undervisning. Vi har brukt Brookfields fire linser for kritisk refleksjon som tilnærming i denne studien.en_US
dc.description.abstractIn this article, we examine the use of Padlet in teaching, exploring whether Padlet can help increase students’ visibility in the classroom. The project emerged from our different experiences with creating dialogue through our teaching. The study was conducted in two separate classes on teacher education. It is based on our own experiences and reflections, as well as on students’ opinions, regarding Padlet. The results show that students respond positively to Padlet due to the opportunity to remain anonymous. Based on the findings, we wonder whether Padlet might help increase students’ visibility in the classroom. Brookfield’s four lenses for critical reflection formed the theoretical framework for this study.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherScandinavian University Press (Universitetsforlaget)en_US
dc.titleIkke alle ville rekt opp hånda. En studie av hvordan Padlet kan bidra til å synliggjøre flere studentstemmer i klasserommet.en_US
dc.title.alternativeIkke alle ville rekt opp hånda. En studie av hvordan Padlet kan bidra til å synliggjøre flere studentstemmer i klasserommet.en_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderThis version of the article is not available due to the publisher copyright restrictions.en_US
dc.source.pagenumber81-92en_US
dc.source.volume107en_US
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriften_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.18261/npt.107.1.8
dc.identifier.cristin2130381
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel