Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLetnes, Mari-Ann
dc.contributor.authorBråten, Ingvard
dc.contributor.authorNielsen, Liv Merete
dc.contributor.authorSkjelbred, Bente Helen
dc.date.accessioned2024-04-09T08:53:47Z
dc.date.available2024-04-09T08:53:47Z
dc.date.created2023-03-03T13:53:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationFormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk. 2023, 16 (2), .en_US
dc.identifier.issn1890-9515
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3125448
dc.description.abstractIn 2013, the National Center for Art and Culture in Education took the initiative to gather teacher educators in design, Art and Craft in an independent network, in order to strengthen cohesion and develop the field of knowledge. The first gathering was at Gardermoen, and since then the Network for Design, Arts and Crafts in the Higher Education Sector (NDACHE) has held annual conferences where teacher trainers have presented papers with their own development projects and their own research. These presentations have led to good and developing discussions across the country's educational institutions. The participants have been the backbone of the community of practice that has developed in the past 10 years. As participants, we develop in a field of research and practice. We meet as colleagues, teachers, supervisors, article authors, peers, and editors. In a field where different understandings and insights are negotiated, in a network of co-created knowledge. With this anniversary issue, we want to strengthen the link between the NDACHE network and the development of the academic fielden_US
dc.description.abstractEt nettverk av samskapt viten-et vitenskapsfelt i utviklingen_US
dc.description.abstractI 2013 tok Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen (KKS) initiativ til å samle lærerutdannere i formgiving, kunst og håndverk i et eget nettverk for å styrke samhold og utvikle fagfeltet. Første samling var på Gardermoen, og siden da har Nettverk for formgiving, kunst og håndverk i UH-sektoren (KHUH) hatt årlige konferanser der lærerutdannere har presentert egne utviklingsprosjekt og egen forskning. Disse presentasjonene har ført til gode og utviklende diskusjoner på tvers av landets utdannings­insti­tu­sjon­er. Deltakerne har vært selve ryggraden i det praksisfellesskap som har utviklet seg i de 10 årene som har gått. Som deltagere utvikler vi oss i et forsknings- og praksisfelt. Vi møtes som kollegaer, under­visere, veiledere, artikkelforfattere, fagfeller og redaktører i et fagfelt hvor ulike forståelser og innsikter brytes frem i et nettverk av samskapt viten. Med dette jubileumsnummeret ønsker vi å styrke koblingen mellom KHUH-nettverket og utviklingen av det akademiske fagfeltet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOsloMet - Storbyuniversiteteten_US
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.titleA network of co-created knowledge - A field in progressen_US
dc.title.alternativeA network of co-created knowledge - A field in progressen_US
dc.title.alternativeEt nettverk av samskapt viten-et vitenskapsfelt i utviklingen_US
dc.typeOthersen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber1-5en_US
dc.source.volume16en_US
dc.source.journalFormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikken_US
dc.source.issue2en_US
dc.identifier.doi10.7577/formakademisk.5229
dc.identifier.cristin2131037
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal