A network of co-created knowledge - A field in progress
Others
Published version
Date
2023Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for lærerutdanning [3967]
- Publikasjoner fra CRIStin - NTNU [41088]
Original version
FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk. 2023, 16 (2), . 10.7577/formakademisk.5229Abstract
In 2013, the National Center for Art and Culture in Education took the initiative to gather teacher educators in design, Art and Craft in an independent network, in order to strengthen cohesion and develop the field of knowledge. The first gathering was at Gardermoen, and since then the Network for Design, Arts and Crafts in the Higher Education Sector (NDACHE) has held annual conferences where teacher trainers have presented papers with their own development projects and their own research. These presentations have led to good and developing discussions across the country's educational institutions. The participants have been the backbone of the community of practice that has developed in the past 10 years. As participants, we develop in a field of research and practice. We meet as colleagues, teachers, supervisors, article authors, peers, and editors. In a field where different understandings and insights are negotiated, in a network of co-created knowledge. With this anniversary issue, we want to strengthen the link between the NDACHE network and the development of the academic field Et nettverk av samskapt viten-et vitenskapsfelt i utvikling I 2013 tok Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen (KKS) initiativ til å samle lærerutdannere i formgiving, kunst og håndverk i et eget nettverk for å styrke samhold og utvikle fagfeltet. Første samling var på Gardermoen, og siden da har Nettverk for formgiving, kunst og håndverk i UH-sektoren (KHUH) hatt årlige konferanser der lærerutdannere har presentert egne utviklingsprosjekt og egen forskning. Disse presentasjonene har ført til gode og utviklende diskusjoner på tvers av landets utdanningsinstitusjoner. Deltakerne har vært selve ryggraden i det praksisfellesskap som har utviklet seg i de 10 årene som har gått. Som deltagere utvikler vi oss i et forsknings- og praksisfelt. Vi møtes som kollegaer, undervisere, veiledere, artikkelforfattere, fagfeller og redaktører i et fagfelt hvor ulike forståelser og innsikter brytes frem i et nettverk av samskapt viten. Med dette jubileumsnummeret ønsker vi å styrke koblingen mellom KHUH-nettverket og utviklingen av det akademiske fagfeltet.