Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorØksnes, Maria
dc.contributor.authorSmeby, Kristine Warhuus
dc.contributor.authorOlaussen, Ingvild Olsen
dc.contributor.authorLyngseth, Else Marie Johansen
dc.contributor.authorRotli, Ingrid Torgersen
dc.date.accessioned2024-04-03T12:18:52Z
dc.date.available2024-04-03T12:18:52Z
dc.date.created2023-08-01T11:33:36Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn9788202759728
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3124671
dc.description.abstractForventningene om at norske barnehager skal bidra til å forberede barna på skolelivet, er sterke. Dersom forberedelsen foregår ved å legge til grunn skolens logikk og krav forstått som et smalt fokus på akademiske kunnskaper og ferdigheter, risikerer vi at viktige barnehagepedagogiske tradisjoner fortrenges. Personalet i barnehagen og skolen i vår studie bidrar med nyanserte forståelser av hva det betyr å forberede barn på (skole)livet, og diskuterer en tilnærming til overgangen der forberedelsen skal gi plass til leken, og at barnehagens perspektiv på læring må vernes om.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.relation.ispartofBarndom i barnehage: Eldst
dc.titleForståelser av forberedelse til (skole)liveten_US
dc.title.alternativeForståelser av forberedelse til (skole)liveten_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionacceptedVersionen_US
dc.source.pagenumber207-232en_US
dc.identifier.cristin2164223
dc.relation.projectNorges forskningsråd: 309715en_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel